Avatar billede mikerojakes Seniormester
18. januar 2023 - 06:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ingen adgang

Hej
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg pludselig ikke kan komme ind på BYGMAX´s hjemmeside - jeg har haft ringet til dem men fik at vide at deres hjemmeside ikke fejlede noget - jeg kan åbne alle mulige andre links uden problemer, bare ikke BYGMAX - der var ingenting galt igår hvor jeg bestilte en hel del varer, men u hvor jeg skal tilføje flere køb, så er der ingenting at gøre - jeg bruger Windows edge normalt - men bruger jeg eks. Med Firefox kan jeg heller ikke
det er meget underligt - beskeden jeg får ser således ud:

Error 1005 Ray ID: 78ae48260be6b788 • 2023-01-17 10:07:04 UTC
Access denied
What happened?
The owner of this website (www.byggmax.dk) has banned the autonomous system number (ASN) your IP address is in (9009) from accessing this website.

Hvis nogen ved om jeg skal fjerne et eller andet for at få adgang, vil det være en stor hjælp - jeg har aldrig været udsat for sådan noget før.

Venligst - Mike
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. januar 2023 - 08:07 #1
Der er sket et eller andet, der har blokeret din IP adresse. Er det den eneste hjemmeside du har oplevet det på, er det et system direkte på hjemmesiden, og derved byggmax´ webmaster der skal fjerne blokeringen.

Det kan ske din web-browser har stået i en eller anden fejlstatus, så et system på websiden har troet du har forsøgt at hacke siden - så er det helt normalt at fortælle "portvagten" at du ikke må komme ind... - men det er altså ikke noget du selv kan gøre.

Du KAN selv "snyde" - hvis du kan skaffe dig en ny ekstern IP-adresse hos din internet-udbyder, kan du omgå blokeringen. Det kan du også ved at bruge VPN-software.

Men normalt ophæves blokeringen igen efter noget tid, så prøv om ikke det virker i dag...
Avatar billede garrett Seniormester
18. januar 2023 - 13:43 #2
Den fejlbesked du får er nok fra CloudFlare som udbyderen af sitet benytter til at beskytte sig eller hoste noget af indholdet. Hele det IP netværk(ASN 9009, https://www.peeringdb.com/asn/9009 )  du benytter er blevet blokeret fra at få adgang.
Prøv at slå evt. VPN services eller proxy fra.
Avatar billede mikerojakes Seniormester
19. januar 2023 - 11:14 #3
Det prøver jeg - og tak