Avatar billede Jspr71 Praktikant
19. januar 2023 - 13:28 Der er 3 kommentarer

Hente data fra fast adresse.

Hej.
Er det muligt at lave en formel hvor man henter data i en celle i et ark der "ikke er der"?
Jeg er ved at lave et system med servicerapporter, hvor en opgave ofte omfatter service på flere maskiner, samlet i en projektmappe. Projektmappen kan så bestå af en forside og servicerapporter på feks to riste, en sandvasker og en pumpe. Hver maskine har sit eget ark. På alle arkene, undtaget forsiden, vil jeg gerne hente stamoplysninger fra forsiden, så jeg ikke skal indtaste på alle arkene. Derfor håber jeg at det er muligt at lave en formel der kan hente data fra c3 og d3 i forsidearket, uden forsidearket er tilstede. Jeg er klar over at det vil give en fejl, når servicerapporten ikke er i projektmappe med forsiden, men det betyder ikke noget, da den ikke skal bruges uden. Jeg ved at det er kryptisk beskrevet, men håber i forstår.
Jesper
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
19. januar 2023 - 15:57 #1
Jeg ved ikke, hvordan andre har det, men jeg forstår i hvert fald ikke, hvad det er, du ønsker.
Avatar billede M.O Seniormester
20. januar 2023 - 08:18 #2
Jeg er ikke helt med på opgaven, men du har mulighed for at skjule "forsidearket" så det stadig muligt at hente info fra det.
Avatar billede kim1a Ekspert
20. januar 2023 - 10:46 #3
Jeg bliver usikker på om jeg misforstår, når flere ikke forstår, men:
Hvis du har en projektmappe med "forsiden" i, så kan du altid henvise til den uanset hvilken anden projektmappe du er i. Sålænge forside projektmappen ikke flytter sig er de andre skemaer ligeglad med hvor de er, de kan altid finde henvisningen.

Start med at åbne begge skemaer. Der hvor henvisningen skal være stiller du dig i cellen, trykker = og går over i den anden mappe og trykker på den celle som den skal henvise til.
Når du lukker forside projektmappen angiver din henvisning bare sti og navn og henvisning på forside projektmappen.