Avatar billede prox1 Forsker
21. januar 2023 - 19:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VS2022 editor metode

Jeg har SÅ tit den her situation.

if(foo == fop)
      doSomething(fop);

Men nú vil jeg have yderligere en ting til at ske indenfor den hændelse
For at gøre dét i VS2022 skal jeg nu insætte curl-brackets

if(foo == fop){
      doSomething(fop);
      doMore();

Som alle véd så indsætter VS BEGGE brackects
if(foo == fop){}
      doSomething(fop);
      doMore();

Så nu skal jeg slette }
Finde det sted hvor } faktisk skal stå og dér skal jeg så indsætte }
if(foo == fop){
      doSomething(fop);
      doMore()
}

Er der ikke en mulighed hvor man markerer hele den sektion som man vil have indenfor () eller {} eller [] og så indrammer editor netop den selectede code inden i TO af den valgte bracket-type???

Det er så underligt at det ikke er en mulighed
(Kan nok laves med en makro, men jeg har ikke overblik over dem ..Macro er ikke engang nævnt i seach......... )
Avatar billede bvirk Guru
21. januar 2023 - 23:19 #1
Jo, den mulighed er der, hvis jeg forstår hvad du mener, i visual studio code 1.73.1 til linux. Jeg ved ikke om det er det samme som vs2022

efter at have skrevet ';' efter more() holdes skift ned og der køre med piletaster eller mus til efter fop) og en efterfølgende '{' bliver til {} omklamring af det markerede.

Makroer hedder extensions - et rædsomt intetsigende ord er afløst af noget der blot i sin generalitet er intetsigende. Det er rimmeligt forvirende i sin kompleksitet men jeg spottet opskrifter til at lave en 'hello world' extension i cyberspace.
Avatar billede prox1 Forsker
22. januar 2023 - 03:14 #2
Jeg kan måske lave det med en "extension"
Metoden med SH, select blok og så sætte en { dér, det virker ikke i VS2022. Teksten i blokken slettes :/
Men nu véd jeg hvad de kalder makroer, så det vil prøve.
Tak for dit svar!
Jeg lader det stå en dags tid mere og ser om der er nogen der har noget at tilføje
mvh.