Avatar billede birdbrain Seniormester
27. januar 2023 - 09:37 Der er 3 kommentarer

Formatering af cpr nummer

Jeg har en formatering (000000--0000) for en textbox, men mit problem er at de sidste fire karakterer nogen gange er bogstaver, altså (010101-ABCD). Mon der er nogen der har en løsning på dette
Avatar billede Jan Hansen Ekspert
27. januar 2023 - 10:08 #1
Mon "0#####-????"
Avatar billede jens48 Ekspert
27. januar 2023 - 12:56 #2
Det kan vist kun laves med en makro. Denne makro checker om det 7. tegn er en bindestreg, og hvis ikke indsættes bindestregen.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("A:A")) Is Nothing Then
If Mid(Target, 7, 1) <> "-" Then
Target = Left(Target, 6) & "-" & Right(Target, 4)
End If
End Sub
Avatar billede birdbrain Seniormester
28. januar 2023 - 17:33 #3
Jeg er desværre ikke alt for stiv i vba, men vil høre om det kan kombineres med den eksisterende kode

Private Sub textbox1_exit(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)
TextBox1.Text = Format(TextBox1.Text, "000000-0000")

End Sub