Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. februar 2023 - 12:52 Der er 6 kommentarer

root rooted unroot

Jeg kan ikke få adgang til MitID med min nyere Galaxy med Android version 13. Jeg får at vide, at den er 'rooted'. Jeg har søgt på nettet efter 'unroot', men alle steder står, at jeg skal downloade en app. Det er jeg ikke tryg ved.
Kan jeg virkelig ikke selv gøre det, f.eks. ved at geninstallere fabriksindstillinger?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. februar 2023 - 13:11 #1
Opfølgende: Jeg kan snildt komme på med min gamle mobil..
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. februar 2023 - 13:17 #2
Den er ikke leveret rooted fra Samsung - har du rooted den - eller er den købt brugt ?
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. februar 2023 - 13:25 #3
Jeg havde én til at slå nogle notifikationer fra og derefter er den blevet "rooted". Hverken hende eller jeg kender til det, så hun har ikke gjort det overlagt. Jeg har købt den fra ny og har ikke haft problemer med MitID før i går.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
08. februar 2023 - 16:45 #4
Du skal stoppe MitID appen (Tving til at lukke).
Herefter slette appens data og afinstallere den.

Herefter skal MitID geninstalleres via Google Play.

Læs mere her....
https://www.reddit.com/r/Denmark/comments/z56xo8/mitid_enhed_er_rooted/
Avatar billede Jørgen Kirkegaard Professor
08. februar 2023 - 19:22 #5
Hmm - under genaktivering af koden får jeg tilsendt en 8-ciftret kode, men der er kun plads til 6 cifre. Men det har jo nok ikke noget at gøre med mit oprindelige spørgsmål.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
08. februar 2023 - 23:10 #6
Det eneste jeg kan finde om 8 cifret kode er denne side...

https://www.mitid.dk/hjaelp/hjaelpeunivers/mitid-app/p-kode/?language=da-dk#:~:text=I%20nogle%20sammenh%C3%A6nge%20skal%20du,3%20gange%20i%20MitID%20appen.

MitID er altså noget mystisk noget.
Hvor du skal taste koden ind er et godt spørgsmål.

Håber det lykkedes at få mitID til at virke.