Avatar billede diemerix Novice
17. februar 2023 - 21:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kun statisk støj i højre højttaler

Min Lenovo Yoga slim er stoppet med at give lyd fra sig. Det er nu kun statisk støj og kun fra den højre højttaler. Der er fin lyd i høretelefoner, så det er ikke lydkortet den er gal med.

Jeg har forsøgt at opdatere driveren, men den vil ikke installere anden driver end en fra 2020.
Windows 11 pro, 64 bit, AMD Ryzen 7 4700U.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede valby Ekspert
17. februar 2023 - 23:00 #1
Har du prøvet at ekspermentere med Konrolpanel-Hardware og Lyd.
Samt Realtek HD Audio?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2023 - 07:09 #2
Og det ændrer ikke at du "motionerer" det stik i porten du putter din hovedtelefon i?
Snavs i porten der skal aktivere/deaktivere højttalere kan måske være skyld i dårlig forbindelse.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2023 - 07:10 #3
Anden ting er om du kan køre fejlsøgning på hardwaren i Windows 11 som man kan i 10?
Avatar billede fase Professor
18. februar 2023 - 09:26 #4
Måske kunne det være forstærkeren på bundkortet, der er problemer med. Det kan du ikke selv lave.
Avatar billede diemerix Novice
18. februar 2023 - 11:16 #5
Det er den fysiske højttaler den er gal med. Der kommer 0 lyd ud og det støj, der kommer er kun i den højre højttaler.
Jeg har forsøgt at fejlfinde både med Windows og Lenovos egen software, men de finder intet, heller ikke nødvendige driver opdateringer.
Tyder det på, at det er et fysisk problem?
Avatar billede fase Professor
18. februar 2023 - 11:39 #6
#5 Det kunne godt være et fysisk problem. Er der en forstærker i dine højttalere?
Avatar billede diemerix Novice
18. februar 2023 - 12:03 #7
Det er jeg faktisk ikke klar over, det er de indbyggede højttalere
Avatar billede fase Professor
18. februar 2023 - 12:38 #8
#7 Når det er de indbyggede højttalere (jeg burde have læst dit indlæg ordentligt), så er fejlen sikkert på motherboardet. Det kan du sikkert ikke selv reparere. Om det bedre kan betale sig at købe og installere et nyt motherboard eller få det repareret, kan du spørge et firma, som reparerer computere om. Spørg evt. Lenovo.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2023 - 15:49 #9
Man kan vel købe externe højttalere og køre disse over hovedyelefon tilslutningen. Det bør give uforvrænget  lyd.