Avatar billede Uvanga Ekspert
20. februar 2023 - 17:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Filhistorik - en overset / nedprioriteret funktion. Bare en betragtning..👌

Filhistorik - en overset / nedprioriteret funktion. Bare en betragtning.

Jeg har nu i en periode anvendt filhistorik som en af mine backup muligheder. Det fungerer godt, kører som standard backup hver time i al evighed. Der er forud defineret de mapper som kopieres. Man kan selv tilføje yderligere mapper, hvis man har behov for det. Filhistorik medtager ikke programmer i backup, men
som backup af filer og mapper, mener jeg det fungerer ok.
Som nævnt i overskriften er dette ikke et spørgsmål, kun en betragtning.
Men kommentarer og  erfaringer modtages dog gerne✌
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2023 - 17:43 #1
Jeg har aldrig brugt det. Jeg har den holdning at h is det virker lige så godt som systemgendannelse gør så vil jeg ikke sætte mine private filter på spil på grund af dette. Før i tiden brugte jeg Allway Sync.  Nu bruger jeg simpel kopiering til eksterne medier. Men måske er min holdning til fil historik forkert og den virker hver gang??
Avatar billede 220661 Ekspert
20. februar 2023 - 17:55 #2
Til at lave backup af system bruger jeg Aomei Backupper. Den har også fil backup mulighed. Den har jeg ikke forsøgt mig med. Men det at der tages backup hver time med filhistorik er jo fint hvis man sidder der meget og arbejder på compuyeren.
Avatar billede Uvanga Ekspert
20. februar 2023 - 18:42 #3
Jeg anvender filhistorik som en af mine 4 backup medier. Til komplet system gendannelse anvender jeg macrium reflect.
Filhistorik er indbygget i windows, har eksisteret siden windows 7.
Jeg kom til at oprette tråden 2 gange, beklager, men se evt. også bemærkninger i den anden tråd.