Avatar billede Novice-1 Seniormester
21. februar 2023 - 13:27 Der er 2 kommentarer

1) router skiftevis mobil og fast hvordan? 2) er mobil router mere sikker m. kabel forbindelse

I øjeblikket har jeg kun mobil router, Soyalink 4+
vil den være hurtigere, men navnlig mere sikker hvis jeg forbandt den til pc via kabel. Ene af udgangene gør det  vist mulig,. Ligner vist printerudgang?

2) kan man få en router der både kan bruges mobilt og  via bredbånd stik i huset, har dels hus henholdsvis sommerhus
--jeg forestiller mig en router
hvor der var indgang til et kabel -og i den anden ende af kablet kunne man placere et simkort --  et, hvor der i enden var mulighed for at placere et simkort.
Skiftevis et til mobilt bredbånd og til det hvor bredvånd er ført ind i huset på ene adresse.

i så fald ville jeg nu have  to kabler til hver sit simkort
--med mine 10 tommelfingre

på forhånd tak for jeres altid hjælpsomme svar herind
Avatar billede claes57 Ekspert
21. februar 2023 - 18:26 #1
Det hjælper ikke med kabel fra router til pc. Det er din lokale antennemast, der er overbelastet, og taber hastighed.

Du kan bruge din mobile router i sommerhus - tjek med dit mobiltelefonabonnement, om du kan tilkøbe et billigt simkort til data alene (fx telmore har et til 29 kr/md, men jeg kan ikke få det, da mit abonnement har 'fri' data, og så gider de ikke)

Hvis du på hjemmeadressen har tv-abonnement, så kan du sikkert tilkøbe internet til en rimelig pris, og få en gratis router fra udbyderen.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
22. februar 2023 - 15:27 #2
#1 Tak for svaret!
  Tror jeg fortsætter med mobilt abonnement så lag tid jeg kan holde mig under 1.000 GB ialt
bruger kun pc, der har et tastatur der passer mig bedst -og er  vist nogenlunde lige lige meget på hver adresse