Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. februar 2023 - 15:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Slette "Microsoft Edge WebVieww2 Runtime"

Det er åbenbart helt umuligt, at slette :
"Microsoft Edge WebVieww2 Runtime".
.
Jeg bruger Revo Uninstaller.
'
Men
"Microsoft Edge WebVieww2 Runtime" dukker op ½ time efter - eller tidligere.
*
Jeg har Windows 10 på en bærbar Levovo .....
*
Man kan måske slet ikke slette :
*
"Microsoft Edge WebVieww2 Runtime"
??????????????
*
Jeg sletter selve EDGE browser Den er væk lidt længere tid.
*

Venlig hilsen Fra Jørn
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. februar 2023 - 15:30 #1
Microsoft Edge WebVieww2 Runtime er en komponent der bruges af Edge - OG andre programmer som Microsoft Office pakken...

Sletter du Microsoft Edge WebVieww2 Runtime vil den automatisk blive installeret igen med de næste windows updates, så længe du har Office installeret.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. februar 2023 - 15:43 #2
Tak ole_madsen
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. februar 2023 - 16:29 #3
Jeg har haft Microsoft Office 2000 - Men kun skriveprogrammet WORD på.
Men for et stykke tid siden slettede jeg det.
Er gået over til Libre Office 7.5
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2023 - 16:56 #4
Jo men du har vel stadig Edge på computeren som også er afhængig af det du vil slette?
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2023 - 17:22 #5
På min "test" pc med Windows 11 Home har jeg igen forsøgt at slette Edge og Webwiev2Runtime. Min test pc indeholder ikke nogle private filer overhoved.
Jeg har brugt en tool med scripts som er udfærdiget af Chris Titus, som er en af de over 80 milioner der bruger Github siden for program udviklere.
Om hans scripts kan holde Edge væk vil tiden vise.
Jeg vil linke til video her men det er jo på eget ansvar om man vil afprøve programmet og de scripts der er i det
https://www.youtube.com/watch?v=vXyMScSbhk4
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. februar 2023 - 17:45 #6
Det er en "ekstra" PC - Som børnebørnene (og mig selv, ind imellem) bruger.
Jeg prøver, hele tiden, at "slippe af med Edge".
Kan bedst lide Firefox / Google Crome / Opera.
Men jeg kigger på linket - Tak 220661
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
21. februar 2023 - 17:46 #7
Kigger på det = Senere ....
Avatar billede 220661 Ekspert
21. februar 2023 - 18:19 #8
Ok😊
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. februar 2023 - 18:37 #9
Der er masser af andre programmer der kan være afhængige af Edge Webview. Det er et hjælpemodul a´la C++ Runtimes, .NET Framework, JAVA o.s.v.

Det hjælper udviklere af småprogrammer til at integrere eks. HTML, CSS, og JavaScript

Så fjerner man Edge Webview, vil man sandsynligvis samtidig forhindre visse programmer man har installeret, i at køre korrekt.

Det er en af de komponenter man nok lettest bare lærer at leve med... - med mindre man har en helt speciel grund til at ville have den afinstalleret.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2023 - 21:49 #10
🤣 Gang på gang er der blevet oplyst, at "Microsoft Edge WebVieww2 Runtime" ikke kan slettes eller afinstalleres.

Dette er med på Windows OS per design og for at vedligeholde sikkerhed for dit Microsoft Edge. Det samme er for Microsoft Edge. De er der uanset hvad OS det er fra Windows 10 og Windows 11.

Det er det for at blive, du kan lege med alt muligt, det vil ikke blive fjernet og de vil altid blive gendannet.

Der er ingen grund til at gå dig til dette, dine psykologisk afsmag kan ikke hjælpes, da disse er nyere erstatninger for IE11.
Kan du ikke lide Microsoft Edge, så fjern browser genvejen, og der er ikke mere af dette. Forstyrrer browseren med spørgsmål, er det med enkelt klik på behold som det er eller lav ingen ændring er nok.

Fortsat god dag, jeg hopper af.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
22. februar 2023 - 13:08 #11
Tak til jer alle - Jeg har snakket med børnebørnene -
De kender og bruger Edge i skolens PC rum.
Så jeg har besluttet at lade den være på den bærbare, som børnebørnene jo bruger tit, når de er hos Ingrid og jeg.
Men tak for alles gode Info ....