Avatar billede cyperbent Mester
22. februar 2023 - 00:32 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Bedste Virusprogram

Hvilke virusprogrammer vil I anbefale og installere og evt betale for?
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2023 - 08:49 #2
Jeg er enig i begge punkter 1 som Jørgen B  beskriver.
TotalAV bryder jeg mig ikke om på grund af deres markedsføring. De andre han linker til kender jeg ikke.
Jeg har en følelse af at comparatives.org udfører gode test man kan tro på.
Avatar billede Peter Guru
22. februar 2023 - 10:12 #3
Jeg har brugt Bitdefender i 10 - 12 år og har aldrig haft virus eller malware.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2023 - 12:09 #4
Jeg har brugt Bitdefender i 5 år. Over 2 gange som pro version.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2023 - 13:38 #5
Avatar billede cyperbent Mester
22. februar 2023 - 15:00 #6
Tak for jeres kommentarer. Jeg vil lige benytte lejligheden til og spørge yderligere om de programmer som I anbefaler er væsentlig bedre end f.eks Norton, Avast og AVG?
For det er programmer som jeg benyttet og har benyttet, men gerne er interesseret i og kende til andre programmer som måske er en tand bedre.

Jeg kan lige for en god ordens skyld nævne at jeg er ved og prøve et program som hedder Avira og er et tysk et, som jeg har hentet via Komputer for alle og de anbefaler dette som gratis alternativ, da BitDefender jvf dem ikke mere udgiver gratis versioner.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2023 - 17:11 #7
NORTON
Norton er separeret fra Symantec i denne 21. århundrede, separation skete før 21. århundrede.

Norton benytter antivirus definition fra Symantec, når de har købt rettighederne fra Symantec tilbage i 20. århundredet.

Norton har rigeligt aktiv brugere i EU og i Nordiske lande, forbehold sammenlignet med Finske har deres egne F-Secure beskyttelse og VPN løsninger, og Svenske har deres VPN Mullvad som er under Wireguard.

For enhver problem, løses det ofte ved at fjerne og installere om med Norton.

Anbefalinger fra dem er, at ikke benytte Norton beskttelse hvis dit enhed er under beta test udgaver.
For den vil på enhver tid prøve beholde den udgave du har installeret så eksempel nyere udrulning ikke blive accepteret og fejlopgradering fejl kan ske.

AUTOMATISK FORNYELSE
Og som alle antivirus beskyttelse og VPN, disse dage er man automatisk sat til fornyelse af tjenesterne.

Så man skal være aktivt i at standse automatisk fornyelse, hvis man ikke ønsker dette automatisk fornyelse.
Hvis du tænker på at afprøve andet beskyttelse eller andet tjeneste, er det bedst at standse auto-fornyelse.

Husk, auto-fornyelse hos disse vil ikke være samme oprindelig pris for optegnelsen.

Det er klar gjort opmærksom på hvor meget originalt prisen er i forhold til optegnelsesprisen.

For at beskylde enhver, at det ikke var prisen som før og klage vil ikke til enhver give mening, for det var ikke skjult for dig under optegnelsen.

AVAST OG AVG
Avast og AVG har samme ejere, dog er rettighedsindehavere skiftet lidt i årenes løb.
For at gøre det kort, er det jo stort set samme antivirus definition, men ene er gratis og den anden er betalt udgave.
Avast er den betalte udgave, og AVG er den gratis udgave, forbeholdt at der aktivt gransker dit digitale liv i en form for anonymiseret for AVG, så der kan man analysere i hvilket område der skal forbedres. Disse metadata vil så blive tilpassat for beskyttelse.

AVIRA
Du har ret i at Avira er den Tyske ejere, og kan godt sammenligne det med Avast, når konceptet er samme, men bare samme navne, dog separeret med Free for gratis udgave og den betalte udgave for Internet.

Avira Free Security og Avira Internet Security.

BITDEFENDER
Du har ret at Bitdefender stoppede den gratis udgave i December 2021, men året efter 2022, sølle 3 måned efter, vendte den gratis udgave. Hvad skyldes dette Bitdefender gratis udgave stoppes? -Ja, det skyldes at de ville forbedre den gratis udgave fra bunden.

https://www.bitdefender.com/solutions/free.html
Så du kan roligt installere Bitdefender gratis udgave. Tyskerne går meget op i privatlivsbeskyttelse, så du kan roligt optegne til gratis Bitdefender udgave.

Det samme kan siges for Avira Free Security, du kan roligt installere den gratis udgave Avira Free Security.

Hvorimod AVG under Avast har haft offentliggørelse, dette var grunden til at den fik dårlig omdæmme omkring deres lave sikkerhed.

TotalAV
Den er under protected.net group og er koblet sammen med System1, hvor det er kendt at System1 har interesse for stærke privatlivspolitik produkter, og har eksempel sammenflettet med TotalAV og med andre som eksempel søge maskine som der er fuld ud anomyniseret 'Startpage', og endda sammenflettet med privatlivsvenlig browser WaterFox.

Dette er samme browser fra Firefox, men taget konceptet og koderne og fjernet analytic og diagnostik væk fra browseren så det er mere privatlivsvenligt.

Man kan se sammenfletningsoversigt her, og konceptet er at have stærke privatlivspolitik:
https://system1.com/what-we-do#brands

Sophos og Emsisoft bestykkelse?
Baseret fra antivirus bestykkelse undersøgere og testere, har jeg fået interessen for at teste nyt antivirus bestykkelse og derfor fik interessen for TotalAV og Sophos og Emsisoft, baseret på undersøgelser af tester og anbefalinger fra grupper omkring disse.

Jeg har endnu ikke fundet gode alternativet for Bitdefender indtil nu. Og har ikke besluttet mig om hvilken af dem jeg er interesseret i endnu.

Ja, jeg er godt klar over at der er klage omkring TotalAV, men synes at det har modnet siden hen omkring deres autofornyelse og et træk fra kontoen uden samtykke. Jeg er dog lidt forbeholdt omkring TotalAV endnu, og ser mere på Sophos som ligner meget en sammenfletning af Bitdefender mht. til deres brugergrænseoverflade med ekstra tilføjelser til browser, men med lidt ekstra håndteringsoversigt af browser udvidelse.

Beskyttelse fra dem er separeret betaling for Windows og smartphone, som jeg forstår det. Samme koncept for ESET bestykkelse, Man skal betale separeret for beskyttelserne.

Sidste ende kunne være, at jeg bliver bare med Bitdefender, når de har gode beskyttelses-pakker alligevel.

Fortsat god dag 🤓👍
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2023 - 17:12 #8
Avatar billede 220661 Ekspert
22. februar 2023 - 17:13 #9
Avira er også er udmærket  AV program. Hvis du kigger på tester på AV Comparatives.org ligger de også højt i detection rate.
Avatar billede Erik K Ekspert
22. februar 2023 - 17:27 #10
Jeg kan anbefale Avira. Jeg har brugt den gratis version i over 10 år og har aldrig haft virus på mine PC og telefoner.
Avatar billede hkprofil Forsker
17. januar 2024 - 11:25 #11
Jeg benytter Windows sikkerhed, men den vil ikke aktivere den del der hedder "Virus- og trusselsbeskyttelse"?
Kan jeg installere den I anbefaler
Bitdefender free https://www.bitdefender.com/solutions/free.html

sammen med den anden, uden det giver konflikt? og håber den kan beskytte den manglende del?
Jeg har også Malware free installeret.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2024 - 11:30 #12
#11 Ja det kan du. Windows Sikkerhed lukker ned for de opgaver som Bitdefender overtager. Jeg har selv kørt med andre AV programmer siden Windows 10 blev lanceret. Både Kaspersky som jeg brugte i starten og Bitdefender har gjort det på samme måde. Windows Sikkerhed bliver automatisk gen etableret hvis det andet system afinstalleres.
Avatar billede hkprofil Forsker
17. januar 2024 - 11:45 #13
TAK så går jeg i gang!
Avatar billede hkprofil Forsker
17. januar 2024 - 12:16 #14
Jeg kunne ikke få lov til at installere, før jeg havde uninstalled MalwareBytes?
Bitdefender er installeret og jeg skal oprette en Acount? Er det ikke kun hvis man vil købe programmet?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. januar 2024 - 14:28 #15
Man opretter en konto også til den frie del af Bitdefender. Du vil ind imellem få tilbud om at opgradere til noget du skal betale for. Jeg synes dog ikke de er slemme til dette. Andre producenter spammer en dagligt.

Du har ret i at Malwarebytes hvis det kører nede i proceslinjen vil blokere for installation af Bitdefender.
Jeg tænker dog ikke du behøvede at fjerne det bare stoppe det. Nede i proceslinjen kunne du lukke det og hvis du gik i jobliste og så hvilke processer der kørte der med Malwarebytes, så ville du have fået lov til at installere.
Avatar billede hkprofil Forsker
18. januar 2024 - 10:04 #16
#15
Tak. Jeg tror det kører som det skal, men der er dukket en meddelelse op med rødt "Din e-mail er dukket op i et Databrud" Jeg har prøvet at skrive til dem, men får desværre ikke noget svar, så mit sidste spørgsmål her: Hvad mon jeg skal gøre ved det?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2024 - 10:25 #17
#16 Sidste svar her.
Du kan tjekke om det er rigtigt på siden her https://haveibeenpwned.com/ ved at indtaste din mail adresse.
Jeg hopper af tråden her.