Avatar billede kkims Mester
22. februar 2023 - 11:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Video editor

Hej alle eksperter
Først håber jeg har placeret mit Spg. rigtige sted.

Jeg skal bruge en video editor.
Der er mange på nettet. Der er også "OpenShot" som er en "open Source"
Hmm. Hvad skal jeg så bruge?

Jeg kender intet til video redigering
Jeg skal lave små præsentations videoer til min kone`s firma af 1 til 2 min varighed. Jeg optager hende stå og forklarer hvad "kurset indeholder"

Derefter kunne jeg godt tænke mig at jeg kunne sætte noget  tekst ind
evt. logo og noget clipart og samt musik til intro.
Så jeg leder efter en video editor som er nem at bruge
Eller at lære..

På "Nettet" er ALLE programmer de bedste og brugervenlige :-)

Måske kender en af jer eksperter et godt og brugervenligt program!
Hvor der måske også er henvisning til "lære videoer"
Hvis man som jeg skal lære det som begynder.

Mvh
Kim
Avatar billede nemlig Professor
22. februar 2023 - 12:48 #1
DaVinci Resolve findes i en gratis version og er et af de mere populære videoredigeringsprogrammer. Derfor findes der også på nettet et hav af artikler og hjælpevideoer.
Programmet har mange funktioner, men det gør også, at det for nye brugere er sværere at komme i gang med. Der findes givet vis andre og mere brugervenlige programmer - men jeg i så fald, at du skal til lommerne.
DaVinci Resolve kræver også en rimelig potent PC/Mac.
Avatar billede Keld Broe Seniormester
22. februar 2023 - 22:12 #2
Der er mange forskellige video editors derude, og det kan være svært at vælge det rigtige. OpenShot er en god mulighed som open source program, men der er også andre muligheder.

Et andet godt bud er "Shotcut", som er et gratis open source program med mange funktioner og nem at bruge. Der er også mange tutorial videoer tilgængelige på YouTube og andre steder, som kan hjælpe dig med at lære programmet.

En anden mulighed er "Filmora", som er en betalingsprogram men stadig brugervenligt og nemt at lære. De har også mange tutorials tilgængelige på deres hjemmeside og på YouTube.

Uanset hvilket program du vælger, vil det tage lidt tid at lære, men der er mange ressourcer til rådighed for at hjælpe dig med at komme i gang. Start med at vælge et program og se nogle tutorials, og så vil du snart blive mere fortrolig med det. Held og lykke!