22. februar 2023 - 11:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan stiller man uret på en Windows 2019 server

Hej alle hjælpsomme kloge hoveder.
Vi er ejer af en Windows 2019 server og en håndfuld Windows 10 arbejdsstationer.
Jeg kan konstatere at arbejdsstationerne får stillet uret efter serveren. Så vidt så godt.
Men serverens ur er 4 minutter foran, hvilket så betyder at alle arbejdsstationer også er 4 minutter foran.
Man kan argumentere med at ok 4 minutter og hvad så, men.
Vi driver en lille lokalradio hvor en af arbejdsstationerne afvikler udsendelser, og der nytter det jo ikke noget hvis udsendelserne starter for tidligt.
På Windows 2019 serveren kan jeg højreklikke på uret nede i højre hjørne, hvilket giver dialogboksen "Dato og Klokkeslet".
Den står til automatisk at angive klokkeslet. Knappen er nedtonet, så jeg kan ikke engang stille uret manuelt.
Hvad gør jeg?
Avatar billede Peter Guru
22. februar 2023 - 11:48 #1
Er det ikke Windows time tjenesten der ikke kører?
Avatar billede ebea Ekspert
22. februar 2023 - 12:24 #2
Du burde kunne ændre den ved følgende:
Søg efter filen:  timedate.cpl
Kør filen som Administrator, hvorved du vil få en menu op med indstillinger af Tids zone, samt tid.
22. februar 2023 - 14:56 #3
Hej ebea
Det lykkedes, på et tidspunkt slår det vel igennem på arbejdsstationerne.
Avatar billede ebea Ekspert
22. februar 2023 - 15:11 #4
#3 - ja, når de opdaterer tiden, så skulle det gerne være ens på disse.