Avatar billede - Mester
24. februar 2023 - 10:41 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

apple tv

Mit ellers velfungerende Appletv 4k 32gb, holdt pludselig op med at virke kort efter en systemopdatering.Boksen er fra 2019, og et besøg hos en autoriseret Apple reparatør  gav kun det resultat at Apple ikke tillod medarbejderne at fejlsøge dybere og evt. reparere en appletv, men kun tilbød en ombytnings enhed til 13-1400 kr.
Jeg har søgt her og der, men ikke fundet nogen som kan fejlsøge og evt. reparere en appletv. Youtube film er ikke til megen nytte. Kan kun anvise hvordan man skiller boksen ad, men giver ingen mulige løsninger.
Jeg kan få begrænset liv i boksen ved at holde to knapper i remoten nede samtidig. efter lidt blinken kan jeg se skærmskåner og menuer med Aps.
Selve boksen ragerer slet ikke på almindelige tryk på remoten.
Er er nogen i det her fora som kan hjælpe?
Gode råd og hjælp modtages med tak ..
Avatar billede claes57 Ekspert
24. februar 2023 - 16:46 #1
https://www.elgiganten.dk/brand/apple/apple-tv/apple-tv-problemer
tjek ledninger, og derefter genstart enhed.
giganten har brugte billigere end apple.
Avatar billede - Mester
25. februar 2023 - 08:47 #2
Tak for svar. jeg har selv været gennem hele repertoiret  og må konstatere at jeg ikke engang kan være sikker på at den er resettet elle genstartet alt den stund den kun viser noget om jeg ikke har indflydelse på...
Jeg er bange for at jeg skal have fat i en ægte ekspert i reparation af Apple enheder. HJeg hr tjekket prieser på ny Apple tv og de er klart billiger end dm Apple selv tilbyder. De har nu altid haft ord for at være grove med deres priser. jeg undgår Apple som leverandør, men bruger andre her eller i udlandet.
Avatar billede - Mester
26. februar 2023 - 01:24 #3
Havde en længere samtale med Apple support i dag. De guidede mig egnnem nogle af de samme ting som jeg selv har undersøgt. trykke på to knapper samtidig på remoten som giver pause filmen og nogle teasere for nogle aktuelle film Alt foregik i et stykke tid af sig selv efter at jeg havde slået HDMI til på tv monitoren. Ingen reaktioner på Apple tv når jeg brugte Remoten som den normalt skal. slut konklusionen var at vi ikke kunne få noget fornuftigt i gang,
Så det endte med en anbefaling om at købe en ny.  Og det var så det.
Tak for interessen