Avatar billede uac Juniormester
25. februar 2023 - 05:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Printserver til 5 GHz WiFi

Hej

Jeg har en Brother DCP 9015DCW printer.
Den understøtter desværre kun 2,4 GHz WiFi
Så vil gerne have en lille WiFi printerserver, så jeg kan få mit netværk lavet til 5 GHz WiFi i hele boligen.

Så hører, hvad I har af printerservere, der min. har følgende:

* WiFi 5 Ghz 802.11ax tilstand
* Understøtter Brother DCP 9015DCW (USB)
* Der er ikke LAN-stik i nærheden.

Gløder mig til at høre om I har noget der kan bruges:

Med venlig hilsen

Ulrik A. Chr.
Avatar billede uac Juniormester
25. februar 2023 - 05:23 #1
Den kan godt udskrive på tværs af netværk 2,4 Ghz og 5 GHz fandt jeg ud af...

Skal bare slå 802.11ax-tilstand fra i routeren.
Router: Asus RT-AX1800U

Så det må være fordi printeren ikke understøtter 802.11ax-tilstand.
Avatar billede Peter Guru
25. februar 2023 - 07:21 #2
Jeg har en HP Color Laserjet M452DN som har en fast IP adresse og er tilsluttet til routeren med et netkabel. Det giver mulighed for at printe via wifi på 2,4 og 5 GHz samt via kablet ethernet (printeren har aldrig været brugt med et USB kabel). Driveren installeres på Pc'en og der printes til TCP/IP adressen.