Avatar billede Hr. Thorsted Mester
27. februar 2023 - 15:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mus til højre og venstre hånd samtidig

Jeg skifter lidt mellem højre og venstre hånd på musen. Har nu anskaffet mig en vertikal mus til både venstre og højre. Desværre vil en af musene have knapperne til at virke omvendt. Kan det løses uden at skulle ind i egenskaber for mus, hver gang jeg skifter?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2023 - 15:39 #1
Skift musen ud. Logitech har flere (til forskellige størrelse hænder) som er designet symmetriske, så de er ligeglade med hvilken hånd du bruger.
Personligt er jeg til de trådløse, så der bare er en lille usb-dongle i pc.
https://www.logitech.com/da-dk/products/mice.html?filters=ambidextrous
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
27. februar 2023 - 16:00 #2
De er begge trådløse, dem jeg har.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2023 - 16:47 #3
model af den, der skal skifte indstilling? det kan være, at der er noget i driver?
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
27. februar 2023 - 17:48 #4
Der er ikke installeret nogen speciel driver til den. Den bruger bare windows driver.
Modellen hedder Cherry
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2023 - 19:18 #5
Cherry er firmaet - de har mange modeller
https://www.google.com/search?q=mouse+cherry&tbm=isch&chips=q:mouse+cherry,online_chips:wireless+mouse
har du en, der er bygget til højre hånd, eller en der er symetrisk? modelnummer?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2023 - 19:21 #6
ok - computerworld kan ikke link med komma'er i. Dette er det samme link bit.ly/3Zn3KxC
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
27. februar 2023 - 20:13 #7
Cherry MW 4500 Trådløs mus - Venstre håndet - Sort
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2023 - 20:44 #8
https://www.cherry-world.com/mw-4500-left - scroll ned til "Support & Downloads" og læs punkt 4: Reverse the function of the left and right mouse buttons

In its delivery condition, the function of the buttons of a left-handed mouse has been reversed when compared to a right-handed mouse. This means that the left button is used to right-click, while the right one is used to left-click. You can change the button assignment using the Windows settings, or directly on the mouse itself:

• Press the DPI button on the top of the mouse for 3 seconds.
The LED lights up for 5 seconds and the button assignment is reversed.
Avatar billede Hr. Thorsted Mester
27. februar 2023 - 21:25 #9
1000 tak