Avatar billede SKJ Juniormester
05. marts 2023 - 07:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Xopslag/Lopslag vil ikke finde

Godmorgen.

Hvorfor vil hverken Xopslag eller Lopslag ikke finde resultat når der søges på 7 ciffer og derover.
Har en vareliste hvor jeg har sat xopslag (og prøvet med Lopslag) til at finde max rabatsats på varenumre. Virker fint med eks 277005 men vil ikke finde rabatsats ved eks 1103760

Hvad misser jeg sådan en søndag morgen??

Mvh Søren
Avatar billede ebea Ekspert
05. marts 2023 - 08:27 #1
Der må være noget andet du laver galt, for om der er 6 eller 7 tal, spiller ingen rollle i at få hentet en værdi.
Avatar billede SKJ Juniormester
05. marts 2023 - 08:49 #2
#1 Ja sikkert. Men alle varenr. er i kolonne B (Barkode / A - Varenr / B - Beskrivelse C - Kostpris / D - Listepris / E - DG% / F - Rabatsats / G) og rabatsats i kolonne G
Søge varenr kommer i K1 fra anden fane
Formel:
=XOPSLAG(K1;B2:B850;G2:G850;"Ikke fundet";0)
=LOPSLAG(K1;B2:I850;6;FALSK)
Kan simpelthen ikke lige gennemskue hvorfor det ikke funger med over 7 tal.
(Bruger samme formel til at finde fragtpriser ud fra svenske post som er med 7 tal som funger fint) 😒😒😒
Avatar billede SKJ Juniormester
05. marts 2023 - 08:59 #3
#1 Nu bliver det mere underligt.
Varenr 9884180 kan den finde, men 1103760 vil den ikke finde. 🤯🤯🤯🤯
Avatar billede ebea Ekspert
05. marts 2023 - 09:08 #4
#3 - Prøv at uploade et eks. på de tal og nr. du har (blot et eks.) som er retvisende for problemet. At svare på noget der ikke kan ses, giver ingen mening ;-)
Avatar billede ebea Ekspert
05. marts 2023 - 09:44 #5
#3 - Har lige lavet en lille test af din opsætning, og der virker begge dine formler.
Så tjek om du har de rigtige referencer på, der hvor du henter dine tal fra det andet ark.
Avatar billede Jan K Ekspert
05. marts 2023 - 12:54 #6
Er du sikker på, at der i alle tilfælde er tale om tal og ikke tekst ?
Avatar billede SKJ Juniormester
05. marts 2023 - 16:48 #7
Avatar billede ebea Ekspert
05. marts 2023 - 17:12 #8
Avatar billede SKJ Juniormester
05. marts 2023 - 20:21 #9
#8 Det løste problemet. Var det total fejl 40???
Super fedt. Takker.
Avatar billede ebea Ekspert
05. marts 2023 - 21:03 #10
#9 - du er velkommen ;-).
Se i de tilrettede formler. Der er indsat en lille funktion, som ændrer tal, til tekst.