Avatar billede ha@roende-gym.dk Praktikant
07. marts 2023 - 09:56 Der er 9 kommentarer

yahoo.com og yahoo.dk

Hej
Jeg har et problem med min email adresse hos Yahoo.com. Når jeg logger på med min yahoo.com email så bliver den lavet om til yahoo.dk når jeg er logget inde, det er et problem for jeg vente en mail der skulle sendes til yahoo.com mailen og den kommer aldrig frem hvis yahoo laver om på min mail, er der en løsning ?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. marts 2023 - 11:04 #1
brug gmail til at hente din mail.
Avatar billede ha@roende-gym.dk Praktikant
07. marts 2023 - 12:22 #2
hvordan
Avatar billede claes57 Ekspert
07. marts 2023 - 13:14 #3
i gmail opretter du en konto (kald den bare yahoo) og data er
Indgående server:
Yahoo.com (Yahoo! Mail) IMAP Server    imap.mail.yahoo.com
IMAP port    993
IMAP security    SSL / TLS
IMAP username    Your full email address
IMAP password    Your Yahoo.com password

og udgående server:
Yahoo.com (Yahoo! Mail) SMTP Server    smtp.mail.yahoo.com
SMTP port    465
SMTP security    SSL / TLS
SMTP username    Your full email address
SMTP password    Your Yahoo.com password
Avatar billede ha@roende-gym.dk Praktikant
07. marts 2023 - 15:15 #4
Jeg prøver , tak for det,
Avatar billede claes57 Ekspert
07. marts 2023 - 15:39 #5
hvis du gør det i browseren, så skal du ind på https://mail.google.com/ (jeg går ud fra, at du har en google-konto)
og i top / højre er et tandhjul, klik på det, og derunder er nu en "se alle indstillinger" som du klikker på - der kommer en række faneblade - klik på "konti og import"
halvt nede på siden er en "Tjek mails fra andre konti:" og der kan du klikke på "Tilføj en mailkonto" - og så burde resten kunne gå efter dine data til yahoo.com
Avatar billede ha@roende-gym.dk Praktikant
08. marts 2023 - 11:58 #6
Tak for dine godeforklaring, jeg gjorde som du skrev og det lykkedes at tilføje kontoen, men når man er inde så er den automatisk lavet om til domæne @yahoo.dk istedet for yahoo.com, det er crazy :(
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2023 - 15:54 #7
det KAN være, at yahoo er ved at rydde op og flytte folk til deres eget land - også for at andre kan se, hvor folk kommer fra. Det kan være en 'sikkerheds' ting.
Avatar billede ha@roende-gym.dk Praktikant
09. marts 2023 - 11:26 #8
ja træls hvis de har skiftet mailen uden brugerens accept
eller viden, men mange tak for hjælpen
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2023 - 15:16 #9