Avatar billede mort1 Ekspert
07. marts 2023 - 18:56 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Flytte hjemmeside til nyt webhotel

Jeg har besluttet at flytte min hjemmeside til at nyt (billigere) webhotel, men føler mig ikke særlig hjemmevandt i hvordan jeg skal gøre (har aldrig prøvet det før)
Vil det være håbløst af mig at prøve, eller findes der en metode/et program som gør det til at overskue.
Jeg skal helt ikke ud i at betale 1500 Kr. for at få det nye webhotel til at klare opgaven.
Er der gode råd og tips at hente herinde?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2023 - 20:37 #1
Hvad skal flyttes?

HTML/CSS/JS/grafik/video filer?
PHP applikation?
Database indhold?
Domæne navn?
Avatar billede puren Ekspert
07. marts 2023 - 22:31 #2
hvis det bare er sådan en wordpress ting kan du lave en backup og så en restore på dit nye sted
Avatar billede mort1 Ekspert
08. marts 2023 - 09:55 #3
#1 arne_v, som jeg vist mere end antyder, så ved jeg for lidt om det, men det jeg skal overføre til en ny server (nyt webhotel) er en bestående hjemmeside, så det er vel alle de ting du nævner !?
Avatar billede mort1 Ekspert
08. marts 2023 - 10:01 #4
#2 puren - Ja det er vel "bare" sådan en wordpress ting jeg skal have flyttet til et andet hotel.
Hvis jeg kan flytte det hele, så kan jeg jo senere redigere - Jeg har en hel del billeder ombord og orker næsten ikke at skulle starte forfra.
Avatar billede mort1 Ekspert
08. marts 2023 - 10:51 #5
Jeg lægger først nu mærke til at john1, den 9. januar har stillet et spørgsmål, som  vedrører flytning af en hjemmeside til nyt webhotel -https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1041086 - det ser ud som om jeg, i hvert fald som en start, kan afprøve de ideer der er i svarene til john1.
Jeg vil naturligvis fortsat gerne modtage forslag, gode råd, tips og ideer, og skal nok melde ud hvis/når jeg har løst problemet.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
09. marts 2023 - 06:11 #6
Hvis det er en Wordpress side, kan du med fordel bruge den  gratis version her https://a3-seo.dk/backup-kopiering-cloning-wordpress/
Avatar billede tjodense Mester
31. marts 2023 - 19:55 #7
Ja præcis som indlæg #6
Bruger selv Duplicator og det virker bare 100 %
https://wordpress.org/plugins/duplicator/#description
Avatar billede mort1 Ekspert
01. april 2023 - 10:50 #8
a3-seo.dk og tjodense - Duplicator er uden tvivl både nem og god - MEN, jeg skal flytte en side der fylder 3,5 GB - og det nye webhotel tillader kun at man indflytter "klumper" som ikke er større end 2 GB - Hvad er det så lige man gør?
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
03. april 2023 - 08:27 #9
Så investerer du i Duplicator Pro
https://shareasale.com/r.cfm?b=860389&u=1419360&m=65564&urllink=&afftrack=
Basic til 49,50 USD kan gøre det.

Der bliver din side komprimeret (pakket) og vil ikke fylde mere end ca. 1 GB.
Så følger du blot instruktionen, og "Viola" din side er flyttet.

Vil samtidigt tilråde, at du efterfølgende får rydtet op i de 3.5 GB ;-)