Avatar billede lars Juniormester
10. marts 2023 - 08:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

hvad bør den koste

Hej Computerworld,

Hvad vil i mene man kan få for sådan en sag her?
Ryzen 5 1400
16GB hyperX ram
harddisk: 256 GB nvme
Corsair rm550
Win 10 pro
intet grafikkort

-Lars
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2023 - 11:07 #1
Hej Lars,

Prisen på den computer, du beskriver, afhænger af flere faktorer, såsom alder, stand og om den er brugt eller ny. Men her er nogle retningslinjer for, hvad du kan forvente:

Hvis computeren er ny, kan du forvente at betale omkring 4.500 til 5.500 DKK afhængigt af, hvor du køber den. Prisen kan variere afhængigt af detaljerne i computeren, såsom mærke og model på de enkelte dele.

Hvis computeren er brugt, vil prisen afhænge af dens alder og stand. Generelt set, jo ældre computeren er, jo billigere vil den være. Hvis computeren er i god stand og stadig kan udføre opgaver på en rimelig hastighed, kan du forvente at betale omkring 2.500 til 3.500 DKK for den.

Men det er vigtigt at huske på, at prisen kan variere afhængigt af markedet og efterspørgslen. Det bedste råd er at undersøge priserne på lignende computere, der er til salg, og justere prisen derefter.

Håber det hjælper!
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2023 - 12:11 #2
jeg plejer at prissætte på følgende måde:
find den oprindelige købspris, træk momsen fra (dvs pris * 0,8)
derefter trækker du 10% fra for hvert år, den er gammel (dvs pris * 0,9 et antal gange)