Avatar billede ZeBa Ekspert
10. marts 2023 - 12:08 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mellem Android og laptop

Er i Egypten og har endelig fundet et lokalt simkort, men hvordan er det jeg forbinder Androiden til min laptop
Avatar billede madklub Guru
10. marts 2023 - 12:21 #1
Du laver et wifi hotspot på telefonen.
På min tlf er det under 'Forbindelse og deling'
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. marts 2023 - 12:31 #2
Hvad skal jeg gøre der?
Avatar billede madklub Guru
10. marts 2023 - 12:42 #3
Tænde for personligt hot spot.
Husk kode.
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. marts 2023 - 12:48 #4
Der er ikke noget der hedder personligt hotspot
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. marts 2023 - 12:51 #5
Det er på mobilen, ikke?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2023 - 12:56 #6
på mobilen - i min android er det
Indstillinger / Netværk og internet / Avanceret og der er der et stykke nede Hotspot og netdeling og der kan du klikke på wi-fi-hotspot
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. marts 2023 - 13:01 #7
Jeg har ikke noget der hedder indstillinger netværk og internet
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2023 - 13:06 #8
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2023 - 13:11 #9
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. marts 2023 - 20:07 #10
Der står Stryg nedad fra toppen af skærmen

Hvad betyder det???????
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. marts 2023 - 20:09 #11
#9: Turn off - jeg har brug for turn ON
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. marts 2023 - 20:10 #12
Kan problemet ikke være at tlfselskabet ikke tillader det?
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2023 - 20:46 #13
#10 - sæt finger øverst på skærm, og køre finger rimeligt hurtigt nedad - så kommer en menu frem.
Helt som hvis du kører en finger opad på skærmen og får en oversigt over alle dine apps. Et hurtigt swipe nedad (ikke fra toppen) på skærm vender tilbage til den skærm du var på før.
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. marts 2023 - 21:01 #14
Når jeg går ind på Bluetooth og klikker på laptoppen så står der ophæv parringen. Det må vel betyde at de ER parrede?
Avatar billede ZeBa Ekspert
10. marts 2023 - 21:02 #15
#13: Jatak
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2023 - 00:31 #16
Hvorfor blander du Bluetooth ind i det? Du skal bruge alm wifi på pc til at finde telefonens wifi-forbindelse. Telefonen henter internet via sit data-abonnement på simkortet, og bruger sin wifi til forbindelse til pc.
Avatar billede ZeBa Ekspert
11. marts 2023 - 08:37 #17
Men jeg kan jo ikke bruge Wifi på min pc
Avatar billede ZeBa Ekspert
11. marts 2023 - 08:39 #18
så hvordan skulle jeg kunne finde telefonen?
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2023 - 10:02 #19
Så din pc har ikke et wifi kort? Hvorfor får du ikke løst disse spørgsmål hjemmefra?
Avatar billede ZeBa Ekspert
11. marts 2023 - 12:14 #20
Fordi jeg fik at vide, at der skulle være WiFi på skibet hvad der absolut IKKE er - selv om de tager $10 for 24 timer - kun i receptionen
Avatar billede claes57 Ekspert
12. marts 2023 - 09:41 #21
du roder rundt i opsætning.
1) telefon: når du opretter et hotspot, så slår telefonen sin wifi til andre net fra, da den skal bruger sit wifi-kort til at lave hotspot. Din telefon vil så ved hotspot-tilkoblingen skrive det navn, som hotspot-wifi er, og det er det navn, du skal logge på fra din pc. Det kræver, at dit sim-kort har data i abonnementet.
2) hvis du ikke kan få opsætning til at virke, så må du tage din pc ned til receptionen, og sidde der og lavet dine ting.

Igen - test hotspot opsætning når du er hjemme, så du ved hvordan det skal sættes op når du er i udlandet (når du er i udlandet, og bruger et andet sim-kort, så er metoden til opsætning den samme som du øvede på hjemmefra)
Avatar billede ZeBa Ekspert
12. marts 2023 - 11:35 #22
Det er lidt sent ☹️
Avatar billede kurtba Ekspert
12. marts 2023 - 21:32 #23
Nu har alle android telefoner jo ikke samme brugerflade, så det ville nok være rart at vide, hvilken tlf. du har - altså både mærke og model.
På min (oneplus) er det f.eks. Indstillinger - forbindelse og deling - personligt hotspot.
Det kan man jo hurtigt se, ikke er samme vej som hos Claes57, fordi han har en anden brugerflade.
Han beskriver også metoden med at swipe nedad og få en menu frem.
Det kan man også på min, men det skal gøres 2 gange. Første gang man swiper får man en mindre menu med få muligheder og efter endnu et swipe kommer der så flere muligheder - herunder også hotspot.
Så derfor skal man vide mærke og model.
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. marts 2023 - 03:04 #24
Jeg har opgivet. I aften flytter jeg på hotel og håber, at de har et wifi der virker.
Men tak for alle kommentarerne.
Mvh
Avatar billede ZeBa Ekspert
13. marts 2023 - 03:15 #25
Men måske en kan fortælle mig hvor jeg har lagt mit Mastercard?