Avatar billede max1999 Juniormester
12. marts 2023 - 11:18 Der er 1 kommentar

Gemmer tomme filer på server via vpn

Hejsa

Jeg sidder og koder i php på min server, via en vpn, tidligere har det ikke været noget problem. men efter jeg har fået windows 10 og nu windows 11 så kan notepad++ finde på at gemme blanke filer på serveren i stedet for den kode som jeg sidder og skriver. Det er ikke sjovt når man har brugt en hel dag på at skrive noget kode og filen ender med at blive gemt som en blank fil.

Senest eksempel var i fredags, hvor jeg gemmer min kode og afvikler den på serveren, hvor den så ikke laver noget. Her har jeg ikke opdaget at den gemmer en blank fil. Jeg forsøger at fjerne noget kode og gemmer igen stadig det samme. Jeg laver faktisk en test fil og forsøger at afvikle den samme problem. Jeg er stadig ikke opmærksom på den har gemt blanke filer på min server.

Det er først i dag 2 dage senere, og opdager hvad fejler er, og kan så hente en backup fra dagen før, men en hel dags arbejde er spildt. Jeg tager kun backup 1 gang i døgnet.

Nogen der har oplevet noget tilsvarende og/ eller måske har en ide om hvordan det kan løses.

Min vpn forbindelse er via en ældre Synology server.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2023 - 14:16 #1
Det lyder som om, at der kan være et problem med din VPN-forbindelse eller med notepad++ på din Windows-computer. Her er nogle mulige løsninger, du kan prøve:

Opdater notepad++: Sørg for, at du har den seneste version af notepad++. Hvis du allerede har den nyeste version, kan du prøve at geninstallere den.

https://notepad-plus-plus.org/downloads/

Alternativt: Brug en anden teksteditor:
Prøv at bruge en anden teksteditor og se, om det samme problem opstår. Der er mange gratis teksteditorer til rådighed, f.eks. Atom, Sublime Text, Visual Studio Code og mange flere.

Kontroller dine VPN-indstillinger: Kontroller din VPN-forbindelse og indstillinger, og sørg for, at de er korrekte og opdaterede.

Du kan også prøve at genstarte din Synology server og se, om det hjælper.

Brug en cloud-lagringsløsning: Overvej at bruge en cloud-lagringsløsning som f.eks. Dropbox eller Google Drive i stedet for at gemme dine filer direkte på serveren via VPN. Dette giver dig også mulighed for at få adgang til dine filer fra forskellige enheder og steder.

Øg hyppigheden af dine backup: Hvis du kun tager backup en gang om dagen, kan du overveje at øge hyppigheden af dine backup. Du kan også automatisere din backup-proces ved hjælp af forskellige værktøjer og tjenester, f.eks. Cron og Rsync.

Jeg håber, at disse løsninger hjælper dig med at løse problemet.