Avatar billede Owan Novice
14. marts 2023 - 10:33 Der er 8 kommentarer

pst.splitter

Jeg har i overflod af div. pst. filer vil godt have dem splittet ud i mapper hvorefter jeg vil importere de samme mappenavne i outlook under medtag ikke dubletter.
Har søgt efter noget freeware der ikke er begrænset af kun at splitte et vis antal uden man køber den fulde version. Er der nogen her der ved om der er noget der virker ?
Og lige et ekstra spørgsmål hvad gør det man kalder Merge ?
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2023 - 12:54 #1
Jeg forstår ikke fuldt ud konteksten i dit spørgsmål. Men jeg vil forsøge at hjælpe dig.

Normalt kan du sagtens lave dine egne PST-filer og kan genskabe dem tilbage og det er her du kan vælge få dem tilbage som det var eller sammenflette dem.

Processen ved at ligge dem til andet sted er ikke muligt, da dette er noget du selv aktivt skal flytte og inddele selv og lave nyt PST-fil ud af dette.

Meeen, hvis du har brug for at opdele PST-filer i mindre dele, kan du overveje at bruge PST splitter software, som normalt er designet til at opdele PST-filer i mindre stykker. Der er mange værktøjer, som du kan finde online, og nogle af dem er gratis. Nogle af de gratis værktøjer kan dog have nogle begrænsninger, som du allerede har oplevet.

Disse splitter skal ikke forstås, at det vil adskille og ligge dem et andet sted eller inddele dem for dig. Det betyder blot at det bare komprimeres i mindre brødstykker. Altså lave pakkerne mindre, så det måske kan sendes over email.

Når det kommer til at sammenflette PST-filer, er det processen med at kombinere flere PST-filer i en enkelt fil. Hvis du har flere PST-filer med forskellige e-mails, kan du bruge Merge-funktionen til at samle alle dine e-mails i en enkelt fil. Dette kan være nyttigt, hvis du ønsker at organisere dine e-mails og have alt samlet i én fil i stedet for flere filer. Du kan også bruge Merge-funktionen, hvis du vil overføre alle dine e-mails til en anden computer eller oprette en backup.

Husk, det er dig der skal kontrollere om disse PST-filer er som det skal være, og du kan flytte beskederne rundt indtil du mener, at alt er som det skal være. Og lave nye PST-filer ud af dette.

Jeg håber, at dette hjælper 🙃
Avatar billede Owan Novice
14. marts 2023 - 15:31 #2
hej Jørgen B.

Prøver at forklare mere enkelt. 1. Eks. lad os sige at jeg har 50 Pst. filer ( exporteret som backup gennem tiden) Der ligger en masse undermapper med tilhørende under mapper.
Har set i nogle split programmer at de kan splitte op i mapper. har prøvet et prøve program engang men det lader kun 10 mail i hver mappe.
Så vil gerne splitte alle mine pst. filer op i mapper. Og derefter flette de nye pst filer sammen. Hvis jeg forstår det korrekt med at flette,
Går ud fra at hvis der er mapper i de forskellige pst filer der har samme navn med forskellige antal mails i og fletter dem bliver mapperne så at sige opdateret til en mappe med alle mails uden dubletter.
Årsagen til jeg vil det er at der er mails der mangler i nogle mapper som er i andre pst. filer
Eks.
hoved mappe.
kunder
undermapper.
kunde 1
kunde 2
kunde 3
osv osv.

I tilfælde af at man ikke kan få et gratis program uden begrænsninger er der så nogle der kender et program der er billigt og godt gerne med flere Outlook funktioner som, slet tomme mapper slet dubletter osv.
forstås ovenstående ikke er der så en måde jeg kan vedhæfte screen shot på?
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2023 - 15:44 #3
Hej igen,

Jeg tror, jeg forstår bedre nu, hvad du leder efter. Du ønsker at opdele hver af dine PST-filer i mapper og derefter samle dem i en enkelt PST-fil uden at miste nogen e-mails eller få dubletter.

Der er flere betalte PST-splitter- og fletningsprogrammer, der kan gøre dette for dig. Et eksempel er Stellar Toolkit for Outlook, der har både PST-splitter- og fletningsfunktioner og også har funktioner til at slette tomme mapper og fjerne dubletter. Det koster dog et gebyr.

Hvis du søger efter en gratis løsning, kan du prøve PST Merge and Split Tool, der er en open-source PST-splitter- og fletningsprogram. Det kan opdele PST-filer i mindre stykker og også samle dem igen i en enkelt fil. Du kan også fjerne dubletter og slette tomme mapper ved hjælp af dette værktøj.

Når du fletter PST-filer, oprettes der normalt ikke dubletter, da programmet vil sammenligne e-mail-adresserne og emnelinjerne og kun bevare en enkelt kopi af hver e-mail. Men det er altid en god idé at sikkerhedskopiere dine PST-filer, før du bruger et splitter- eller fletningsprogram, da der altid er risiko for datatab eller uønsket ændring af dine e-mails.

For at vedhæfte et skærmbillede kan du ikke gøre det direkte her i chatten. Men du kan uploade det til et billedhostingtjeneste som f.eks. Imgur eller Gyazo og dele linket her i chatten. Alternativt kan du beskrive din udfordring mere detaljeret, og jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig.

Jeg har bemærket, at disse bliver flittigt brugt her på chatten:

https://imgbb.com/

https://postimages.org/

Håber dette hjælper!
Avatar billede perwolf Forsker
15. marts 2023 - 10:29 #4
En simpel og gratis løsning er, at du benytter 7-zip til at zippe pst-filen. Der er i 7-zip mulighed for at dele en zip-fil op i flere såkaldte binds, der får filendelserne 001, 002 og så videre.
Når du skal unzippe, så peger du bare på 001.
Avatar billede supportsiden Professor
08. april 2023 - 18:48 #5
Få dig en Exchange Online konto i stedet (eller fuld Office365)
Her har du mulighed for at have op til 50 GB post (ved tilkøb 100GB)
Du kan oprette såkaldt "delte" postkasser som er gratis og så måske bruge det som arkiv.
PST filer er alt for usikkert, de bliver let skadet og er lette at få adgang til

https://www.microsoft.com/da-dk/microsoft-365/exchange/exchange-online?market=dk

https://learn.microsoft.com/en-us/exchange/back-up-email#:~:text=Using%20Outlook%20to%20backup%20data%20into%20PST%20files%20isn%27t%20recommended%20due%20to%20the%20loss%20of%20discoverability%20and%20control%20of%20the%20content
Avatar billede Owan Novice
17. april 2023 - 09:56 #6
hej support siden.
Har en fuld 365 familie konto, men det klare ikke mit problem med at få samlet og ryddet op i mails eks. hvis jeg ved der er en bestemt mail jeg leder efter skal jeg alle 30 PST backup filer igennem for at finde den :-(
Avatar billede Owan Novice
17. april 2023 - 09:57 #7
Jørgen prøver lige dit forslag og vender retur.
Avatar billede Owan Novice
11. februar 2024 - 12:12 #8
Hey igen vil bare lige sige jeg ikke har glemt jer ang. uddeling af Point men er ikke kommet længere med projektet endnu.
Hvad er det der med de point man kan give forresten for noget hvad bruges de til?