Avatar billede Andersson1 Juniormester
17. marts 2023 - 03:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ramme overskrift på ekstern hjemmeside

Er det muligt at lave et link fra min hjemme side, til et bestemt afsnit/overskrift på en anden hjemmeside!

Ment således:
Hvis jeg ønsker at lave et link til www.dr.dk/sporten  - OG derefter ramme den permanentet overskrift/afsnit:  nyhedsoverblik
Så jeg ikke ”bare” rammer www.dr.dk/sporten og altid skal scrolle langt ned.
Teksten nyhedsoverblik er jo bare en tekst og har/er ikke sin egen side.

PS:
Ovenstående er et eksempel – HVIS nyhedsoverblik findes som en side der rent faktisk kan rammes, er det ikke det jeg leder efter – Det er princippet i at kunne ramme en tekst/overskrift på en anden side.

Andersson
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2023 - 09:21 #1
Ja, det er muligt at lave et link fra din hjemmeside til et bestemt afsnit eller en overskrift på en anden hjemmeside. Dette kaldes "ankerlinks" eller "bookmarks".

For at oprette et ankerlink til en bestemt overskrift eller et afsnit på en anden hjemmeside, skal du først finde det specifikke afsnit eller overskrift på siden, som du ønsker at linke til.

Herefter skal du højreklikke på overskriften eller afsnittet og vælge "kopier linkadresse" eller "kopier link". Herefter kan du indsætte linket på din egen hjemmeside ved at markere den tekst, du ønsker at linke fra, og indsætte linket ved hjælp af en HTML-kode.

HTML-koden for et ankerlink ser sådan ud:
<a href="http://www.dr.dk/sporten#nyhedsoverblik">Tekst der skal linkes</a>

Bemærk at #nyhedsoverblik i linket refererer til det specifikke afsnit eller overskrift på siden, du ønsker at linke til.

Jeg håber, at dette hjælper!

🙃 Jeg hopper af her 👍
Avatar billede Andersson1 Juniormester
18. marts 2023 - 04:30 #2
Holy manoly - Det virker nøjagtig som jeg ønskede, mange mange tak - kæmpe hjælp :D