Avatar billede Lass Praktikant
29. marts 2023 - 15:40 Der er 10 kommentarer

Sniffer software?

Hej!
Er der nogen der kan fortælle om der findes måder at at detektere, der sker et salg eller anden transaktion på internettet??.
Hver gang jeg foretager et køb eller skal have noget tilsendt kommer der kort tid efter falske emails om genlevering mod gebyr og lignende. Selv når momsen er betalt kommer der noget fra SKAT, som umiddelbart ser tilforladeligt ud. O.s.v.
Det kan vel ikke være tilfældigt??
Jeg mener, hvis nogen kan lytte eller overvåge, kan man vel også detektere at det sker??.
I så fald burde man vel kunne sætte en stopper for det?.
Avatar billede valby Ekspert
29. marts 2023 - 16:09 #1
Jeg har aldrig fået sådan noget, når jeg har handlet på nettet.
Du er måske blevet hacket og fået installeret et program, som åbner døren for den slags. Prøv at installere oh køre en tur med Malwarebyte. https://www.malwarebytes.com
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
29. marts 2023 - 16:18 #2
Jeg har prøvet at få tilsendt en pakke fra London, som havnede i toldsystemet i lufthavnen. Herefter modtog jeg ti emails om at pakken ikke kunne leveres på hjemmeadressen, da jeg ikke var hjemme og jeg skulle derfor betale et gebyr.

Det var selvfølgelig også fup, men jeg grublede virkelig over hvordan de kunne sniffe sig frem til mine oplysninger pga. pakken i lufthavnen. Jeg tænkte at det måtte være en ansat som har plantet software i toldsystemet. Men hvis nogen kan regne det ud, så er jeg ligeså interesseret som Lass.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2023 - 17:10 #3
Det er har jeg aldrig hørt noget om.

Hvor handler i da, siden i modtager sådanne beskeder? 🤣
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2023 - 17:12 #4
Har man overhovedet set om disse hjemmesider i handler fra, om det er noget i kan stole på?

Alternativt, sæt dog DNS på jeres pc og netværk🤓👍
Avatar billede Slawomir Seniormester
29. marts 2023 - 17:20 #5
Avatar billede poko1 Ekspert
30. marts 2023 - 10:15 #6
Der er masser af den slags i omløb Tjek Web Adressen.
Den slags kommer der masser af. Også selv om du i årevis ikke har bestilt varer!
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2023 - 10:35 #7
Ja, der kommer åbenbart ikke noget responser.

Hopper af 🙃

Jeg er kun glad for at jeg bruger browser udvidelser som uBlock Origin, Privacy Badger og DuckDuckGo Privacy Essentials 🤓
Avatar billede poko1 Ekspert
30. marts 2023 - 12:14 #8
#7 de kommer altså i din mailboks!
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2023 - 15:01 #9
Ja, det gør ikke ved mit. 🙃

Hygge§
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
30. marts 2023 - 21:21 #10
#7: Selv om du er hoppet af tråden, vil jeg lige gøre opmærksom på, at jeg bruger adguard plugin med alt aktiveret. Har aldrig oplevet problemer før.

Kan Chrome eller andre browsere med 'autofill til forms' evt. blive sendt til trediepart?

I så fald er der et seriøst problem...