Avatar billede Anne Novice
29. marts 2023 - 21:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med sidetal

Jeg sidder og skriver SRP på min mac, men er kommet i problemer med mine sidetal.
Sidetallene fungerer fint, indtil langt nede i mit dokument, hvor de pludselig starter forfra på flere sider i træk. Der er altså flere sider, midt i dokumentet, hvor  der står "Side 1 af 27"
Jeg kan se, at der er lavet sektionsskifte, som jeg ikke kan fjerne, uden at det ødelægger layoutet.
Jeg har slået "sammenkæd med forrige" til, men det vil bare ikke virke.

Håber der er nogle, der kan hjælpe.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. marts 2023 - 23:29 #1
Jeg kan ikke teste på Mac, men følgende skulle være korrekt for både PC og Mac:

For hver af de sider, som starter med 1 (dvs. første side i hver af de ekstra sektioner), og som i stedet skal fortsætte fra forrige sidetal:
1.    Klik på siden.
2.    Vælg fanen Indsæt > Sidetal > Formatér sidetal.
3.    I dialogboksen, som åbnes, vælg "Fortsæt fra forrige sektion" og klik OK.

(hvis engelsk version: Insert > Page Number > Format Page Numbers > Continue from previous section)
Avatar billede Anne Novice
29. marts 2023 - 23:46 #2
Det synes jeg, at jeg havde prøvet et par gange, men det virkede denne gang!

Tusinde tak for hjælpen og for din tid!