Avatar billede MartinBall Novice
30. marts 2023 - 13:26 Der er 1 løsning

Vælge værdier fra en fane og bruge på anden fane

Hej,
jeg skal i Excel have udvalgt nogle værdier fra en fane - og bruge disse på en anden fane.

Jeg har fire kolonner på den ene fane: Data

Navn - Hold - Funktion - %

Disse vil jeg gerne have over på en anden fane: Resultater

Her skal de dog opdeles - så jeg har 3 "klumper" - en pr. hold (jeg har 3 hold).

Jeg har forsøgt mig med noget IF - men der vælger den fint nok f.eks. hold 1 - men når den så når til hold 2 eller 2, så får jeg bare en række med "false".
Jeg vil gerne om jeg kan få det sat op, så jeg ikke får mine "False" med - dvs. er der f.eks. 5 fra hold 1 - så skal jeg kun have 5 rækker - og er der så 7 for hold 2, så skal der være 7 rækker der.

En lille forudsætning, der nok er vigtig at få med, er at jeg ved at jeg max får 70 personer på min "Data" fane.

Er der nogen der har nogle god input til dette?

På forhånd tak - og god dag :-)
Avatar billede Keld Broe Seniormester
30. marts 2023 - 15:05 #1
Du kan bruge funktionen FILTER i Excel til at oprette en dynamisk liste over de data, du vil kopiere over på Resultater-fanen.

Først skal du oprette tre separate tabeller på Resultater-fanen til hvert hold. Brug følgende formel for at oprette tabellerne:

=FILTER(Data!$A$2:$D$71,Data!$B$2:$B$71="Hold1")

Erstat "Hold1" med navnet på det hold, du vil filtrere efter. Gentag processen for hvert hold, og sørg for at justere rækkeområdet ($A$2:$D$71) til at omfatte alle rækker med data.

Dette vil filtrere alle rækkerne i Data-fanen og kun vise rækkerne, der indeholder data for det specifikke hold på Resultater-fanen.

Nu vil du have tre separate tabeller på Resultater-fanen, hver med dataene for et enkelt hold. Du kan derefter redigere dataene efter behov.

Bemærk, at hvis der tilføjes eller fjernes rækker i Data-fanen, vil FILTER-funktionen automatisk opdatere tabellen på Resultater-fanen.