02. april 2023 - 08:00 Der er 5 kommentarer

Forsinket og mistet mail..

Jeg har webhotel hos chosting.dk, og jeg har et par email adresser her, som jeg vidresender direkte til min gmail.
Men jeg ovlever at mails indimellem kan tage flere minutter om at lande i min indbakke, og mails går også tabt i deres spam-filter. De siger selv at afsenderen står på en global spam-liste, og må selv sørge for at komme af den igen, og at jeg ikke kan slå det fra, fordi det kører permanent på serveren. Er det normalt? Er andre webhoteller bedre?
Avatar billede bvirk Guru
02. april 2023 - 09:29 #1
Det er også mit indtryk at det er sådan det er - vi er, som kunder, interesseret i at spam håndteres på mail hostningen og kunsten, som afsender, at legimitere sig er tilsyneladende en speget affærre.
Mail bør dog ikke blive tabt men ende i spam folder - jeg får alert i indboksen en gang i døgnet hvis noget ender der.
Almindeligt at skulle huske at kigge i spam folder når en forventet mail ikke dukker op!
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
03. april 2023 - 08:32 #2
Bruger du Wordpress, og dine mails vidersendes fra din hjemmeside.
Kan installation af Easy WP SMTP, forhindrer at dine mails stoppes!
Avatar billede bvirk Guru
03. april 2023 - 13:16 #3
Rart at vide, a3.seo - ja problemmet at er 'sende mail'  programmører smækker mangelfulde ting sammen i stedet for at bruge noget der virker. De tester sikkert i for isoleret sammenhænge
03. april 2023 - 14:21 #4
Tak, men det er ikke via WP, det er helt alm. mailhåndtering.
Jeg ville helst at al mail bare blev sendt vidre til gmail helt "rå", uden nogen behandling. (og jeg gider ikke betale for google workspace).
Avatar billede bvirk Guru
03. april 2023 - 15:21 #5
Ja vi kom på afveje mht. dit opr spm. De forskellige hosninger vælger mail software og det kan være forskelligt for forskellige hostinger - men - et givet valg har nok et rationale der gør at f.eks https://en.wikipedia.org/wiki/Roundcube som chosting.dk anvender, også anvendes af andre hostninger.
Rationalet med at alt skal redirectes til gmail er der mange som har tænkt, for gmail er god til at spam rubricere uden at smide væk. Hvordan man om muligt tøjler Roundcube aner jeg ikke - måske er der helt andre veje at gå - uden det noget jeg hat forstand på - https://stackoverflow.com/questions/17382003/using-mx-records-to-forward-email-to-another-domain