Avatar billede per2edb Guru
02. april 2023 - 20:32 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Select med en e-mail adresse

Er der nogen der har en god løsning på hvordan man laver en Select af f.eks firmanavn udfra en mail adresse

Både venstre og højre side af WHERE

SELECT Kontaktpersoner.FirmaNavn
FROM Kontaktpersoner
>>> WHERE Kontaktpersoner.EmailAdresse= " & EMail
Avatar billede Gustav Ekspert
02. april 2023 - 22:20 #1
Hvad med:
WHERE Kontaktpersoner.EmailAdresse= '" & Email & "'"

hvor Email ligner "navn@domæne.dk".
Avatar billede per2edb Guru
03. april 2023 - 09:39 #2
Nej desværre
@ er ikke accepteret
Googler du det kan du se man fjerner specialtegn i mailadressen
MEN MEN... det samme skal man jo på venstre siden?????
Altså en SQL der fjerner specialtegnene
Det var nok primært her jeg ville høre om andre have prøvet dette
Avatar billede Gustav Ekspert
03. april 2023 - 09:53 #3
Har aldrig set noget om "ikke accepteret".

Det fungerer fint her både i SQL og med DLookup, så der må være noget andet og mere i sving hos dig.
Avatar billede bvirk Guru
03. april 2023 - 13:08 #4
Hvis opr.spm er forsøg på en parameter query, så er et '=' alt hvad der behøves idet man kan sige at parameteren automatisk får tekstomslutningstegn  - iøvrigt pædagogisk med manglende indledene " i svar #1 - nogen kan have bedre af at 🕵  indholdene elementer på grundlag af test.
Avatar billede per2edb Guru
03. april 2023 - 20:59 #5
Tak for hjælpen