04. april 2023 - 12:29 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan ominstallerer man outlook 2021

Jeg har en Windows 10 pro Pc koblet op på en Windows 2019 server.
Jeg kunne ikke få diverse gratis e-mail programmer til at virke ordentlig, så jeg investerede i en outlook 2021 licens.
Jeg installerer programmet i mens jeg er logget på som bruger, så den beder selvfølgelig om Administator rettigheder, som den så får.
Jeg har på de tidligere maskiner kørt outlook som en pop3 konto, så det vælger jeg selvfølgelig. og efter endt installation fortæller outlook at den hverken kan sende eller modtage mails, da der mangler et objekt. Jeg tænker hvilket objekt? men det står der ikke noget om. Efter at have brugt nogle dage med at tænke og lede efter svar, beslutter jeg mig for at ominstallere Outlook, det er før set at kunne afhjælpe problemer. Da den igen beder om administrator rettigheder, tænker jeg, nej jeg logger på administratorkontoen.
Afinstallerer og geninstallerer, her undlader jeg at vælge noget som helst. og alt virker efter hensigten. Dejligt.
Men når jeg er logget på som administrator er jeg ikke logget på serveren, så jeg logger af administratorkontoen og loger på serverkontoen igen, blot for at opdage at det stadigvæk ikke virker.
Nå så må løsningen jo være at afinstallere og geninstallere imens jeg er logget på serverkontoen. den beder om licens nøglen, som den får, men den beder ikke om en e-mail adresse. Jeg kan også se at den stadigvæk er fastgjort til Start. Så den har jo aldrig været komplet afinstalleret.
Hvordan gør man det?
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2023 - 13:04 #1
Ja, det vil nok være bedst at afinstallere tidligere Office program før du fortsætter og vice versa.

Office programmer har deres egne mapper afhængig af Office version. Denne mappe er afhængig af data, og selv om det burde være konfliktfrie program, det har været bevist at have andet Office program kan skabe konflikter.

Når du installerer Office 2021, vil den automatisk fjerne ældre versioner af Office, hvis de er installeret på din computer. Men det er værd at bemærke, at nogle gange kan der opstå konflikter mellem forskellige versioner af Office-programmer, hvis der er installeret før og med den nye. Hvis du oplever problemer med at køre Office 2021 efter installationen, kan det være en god idé at afinstallere eventuelle tidligere versioner af Office, før du installerer Office 2021 igen.

For at afinstallere og geninstallere Outlook 2021 på din Windows 10 PC, kan du følge disse trin:

1    Log på som administrator på din PC.
2    Åbn Kontrolpanel og gå til "Programmer og funktioner".
3    Find "Microsoft Office 2021" eller "Microsoft Outlook 2021" på listen over installerede programmer.
4    Højreklik på programmet og vælg "Afinstaller".
5    Følg afinstallationsvejledningen og fjern programmet fra din PC.
6    Sørg for at afinstallere tidligere Office program.
7    Genstart din PC for at sikre, at alle filer er fjernet.
8    Log på som bruger på din PC.
9    Indsæt din Outlook 2021 installationsdisk eller download installationsfilen fra Microsofts hjemmeside.
10    Kør installationsprogrammet og følg vejledningen. Når du bliver bedt om at indtaste din e-mail adresse, skal du indtaste den e-mail adresse, du vil bruge til din Outlook-konto.
11    Indtast din licensnøgle, når du bliver bedt om det.
12    Når installationen er færdig, kan du åbne Outlook og konfigurere dine konti.

Hvis du stadig har problemer efter at have fulgt disse trin, kan du overveje at kontakte Microsofts supportteam eller en IT-tekniker for yderligere hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2023 - 13:09 #2
Det var mit fem øre for denne gang, og er det indenfor virksomhed, er det nok bedst at hente yderligere hjælp fra Microsoft supportteam eller kontakte IT-tekniker for hvordan det bedst kan rettes i miljøet, hvis dette skal være i en image fejlfrit.

🤓👍
04. april 2023 - 13:46 #3
Hej Jørgen
Punkt 7 Genstart. det havde jeg glemt.
Jeg prøver igen efter påsken, foreløbig tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2023 - 15:21 #4
Forresten gratis afinstalleringsprogrammer såsom Revo Uninstaller eller Geek Uninstaller kan være behjælpelige med at fjerne installationsregistre.

Revo Uninstaller
https://www.revouninstaller.com/revo-uninstaller-free-download/

Geek Uninstaller
https://geekuninstaller.com/download

---

Foretrækker Geek Uninstaller selv, fordi Revo har kampagnier.
20. april 2023 - 15:06 #5
Hej Jørgen
Det hjalp desvære ikke.
Hvor langt væk fra Ringkøbing bor du?
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2023 - 22:49 #6
Beklager, det er først nu jeg kom til at bemærke at man har skrevet igen.

Jeg stoppede med at følge med på tråden, men af ren og skær ser på nyt kommentar.

Ja, jeg er 2,970 km, hvis det overhovedet muligt med køreturen 30 timer.

2 arbejdsdage med to forskellige tog.

23 dage ved at gå turen 😂🤣

3-12 timer med fly afhængig af luftfart selskab, om det er med direkte eller med mellem stop og lufthavn valgt 🙃
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2023 - 22:57 #7
Det er muligt, at der mangler en objektopsætning for POP3, hvis du oplever en fejlmeddelelse i Outlook om, at der mangler et objekt. Men det kan også være en anden konfigurationsfejl eller et problem med din mail-server eller firewall, der forårsager fejlen.

Hvis du vil konfigurere POP3 i Outlook 2021, kan du følge disse trin:

    Åbn Outlook og vælg "Fil" > "Kontokontrol" > "Tilføj konto".
    Indtast dit navn, e-mailadresse og adgangskode i de relevante felter og klik på "Næste".
    Vælg "Manuel opsætning eller yderligere servertyper" og klik på "Næste".
    Vælg "POP eller IMAP" og klik på "Næste".
    Indtast dine serveroplysninger for POP3 i de relevante felter (f.eks. POP3-servernavn, portnummer, krypteringstype osv.) og klik på "Næste".
    Indtast dine brugeroplysninger (f.eks. brugernavn og adgangskode) i de relevante felter og klik på "Næste".
    Klik på "Færdig" for at afslutte konfigurationen af din POP3-konto.

Hvis du stadig oplever problemer med at sende eller modtage mails efter at have konfigureret din POP3-konto i Outlook, kan det være en god idé at kontakte din mail-serverudbyder eller en IT-tekniker for at undersøge problemet yderligere.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2023 - 23:19 #8
Ovenpå vejledning er hvis du allerede har konfigureret Exchange fra Server 2019 som POP3 opsætning?

https://learn.microsoft.com/en-us/exchange/clients/pop3-and-imap4/configure-pop3?view=exchserver-2019
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2023 - 23:22 #9
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2023 - 23:23 #10
Jeg hopper af her 🙃
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2023 - 23:25 #11
Og forresten, er det bare almindeligt personlige Outlook konto?

Måske kan dette vejledning hjælpe:

https://support.microsoft.com/da-dk/office/pop-imap-og-smtp-indstillinger-for-outlook-com-d088b986-291d-42b8-9564-9c414e2aa040
24. maj 2023 - 08:34 #12
Jeg fik besøg af en god ven, som vidste hvad der skulle gøres.