Avatar billede ZeBa Ekspert
07. april 2023 - 02:54 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere Thunderbird

Forsøger at installerefe Thunderbird på min nye laptop, men får denne fejlmelding:
Unable to log in at server. Probably wrong configuration, username or password.
Hvad f..... gør jeg????

https://we.tl/t-2JpjSrZDIb
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2023 - 09:28 #1
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2023 - 13:42 #2
Hvis du er på Windows 11, kan du sagtens starte Mail app og logge ind til din eget email konto.

Alternativt kan du altid benytte https://outlook.live.com/
Hvis du har Microsoft konto (eller Hotmail, som bare kan sagtens slettes og lave nyt konto fra Outlook.com). 🤓🙃👍

Jeg hopper af 🙂
Avatar billede valby Ekspert
07. april 2023 - 14:21 #3
Jeg bryder mig ikke om at gå ind på det link som spørger henviser til.
Man skal acceptere deres brugervilkår, bare for at se et billede.
Jeg har ikke tænkt mig, at læse mig igennem det, for at komme ind.
Jeg foretrækker https://da.imgbb.com/ der får man billedet uden videre.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2023 - 15:20 #4
wetransfer er ikke brugbar for os 🤓

hopper af 🙃
Avatar billede ZeBa Ekspert
07. april 2023 - 15:36 #5
#1: Der er ikke noget, jeg kan bruge
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2023 - 16:37 #6
Bruger ikke Thunderbird mere men web mail. Da jeg brugte det kan jeg huske at de server oplysninger som min udbyder brugte skulle skrives ind i programmet . Både til indkommen post og tilsvarende for at sende.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2023 - 17:42 #7
Avatar billede ZeBa Ekspert
07. april 2023 - 20:26 #8
Nu har jeg tjekket.
De serverdata, jeg bruger, er NØJAGTIG de samme som jeg brugte på den gamle.
Hvad fanden er der så galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2023 - 22:20 #9
Ved det ikke. Hopper af her.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2023 - 22:32 #10
Lige en sidste bemærkning.  Var hos en veninde og opgradere en pc fra win 8 til 10. Kort forinden så jeg på Thunderbird som hun bruger. Den  var langsom til at hente post. Her var jeg inde et sted i dens indstillinger og sætte den til online hele tiden. Kan blot ikke huske hvor det var.  Du må sammenligne mere på i indstillingerne.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. april 2023 - 22:55 #11
Nede til venstre er der her to skærme med et rødt kryds over. Hvis der er står programmet i offline. Her skal du formodentligt ind i de generelle indstillinger i programmet og gøre det online.  Jeg har ikke mere at tillægge.
Avatar billede supportsiden Professor
08. april 2023 - 18:08 #12
Tjek at dit netværk står til Privat (indstillinger/netværk/egenskaber)
Prøv midlertidigt at slå Windows firewall fra
Hvorfor ikke benytte det indbyggede mailprogram i Windows?
Avatar billede ZeBa Ekspert
06. december 2023 - 06:38 #13
#12: Fordi jeg ikke gider webmail