Avatar billede vagtmanden Praktikant
16. april 2023 - 14:27 Der er 6 kommentarer

Optagede film på harddisk fra tv til andet tv

Kære ComputerWorld

Har optaget en masse film på et LG tv til en harddisk. Dette forløb uden problemer og det er nemt at afspille filmene igen.

Problemet opstår når jeg forsøger mig frem på andre enheder - både laptop og et andet tv - Samsung.

Disse enheder kan godt genkende der er sluttet en harddisk til, men kan ikke finde indholdet, men vil forfærdeligt gerne formatere hele disken hvad jeg jo ikke ønsker. Kan der virkelig ikke gøres noget?

Er der nogle der kan hjælpe mig her, for har prøvet meget og selv forsøgt at google svaret, men uden svar🤷‍♂️

På forhånd tak
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. april 2023 - 14:43 #1
Mange TV formaterer og kryptograferer indhold - dit LG er nok et af dem.

Så når dit TV dør mister du også  dit indhold.

Jeg har en gammel LG harddisk optager med indbygget harddisk - den optager også på ekstern medie ( og DVD) - disse kan afspilles andre steder. Den tilbyder også at kopierer til USB som så kan bruges andre steder.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2023 - 16:26 #2
Jeg tror det er et lovmæssigt krav at det optagede kun må og kan afspilles på det udstyr det er optaget fra.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2023 - 16:41 #3
#1 jeg har også en flytbar tuner med indbygget harddisk man kan flytte til andet tv for at se der. Men indholdet på disken er krypteret så eneste mulighed er at optage det 1 til 1 måske analogt for at se det på andet udstyr.
Avatar billede vagtmanden Praktikant
16. april 2023 - 17:58 #4
Tak for svar men med al den moderne teknologi vi har i dag - er der så virkelig ikke noget at gøre?

Det er udelukkende til privat brug og er godt med på, at det ikke er lovligt at dele med andre.

Kan man virkelig ikke “snyde” de. Eksterne harddisk? :-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. april 2023 - 18:40 #5
#4  Du kan optage på PC - se evt på TV4ever - der findes også app til youtube download eller anden video.

https://tv4ever.net/
Avatar billede kulawig Professor
17. april 2023 - 14:20 #6
https://github.com/openlgtv/epk2extract

Extraction tool for LG, Hisense, Sharp, Philips/TPV, Thompson and similar TVs/Embedded Devices