Avatar billede Byrjal Novice
18. april 2023 - 19:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Samsung afslutter selv opkald efter få minutter

Hej

Min mors helt nye telefon, Samsung Galaxy s22, afslutter selv opkald. Varigheden af opkaldene ligger mellem 10 sek til 15 min før telefonen lægger på. Det sker ikke ved alle opkald, men mere i perioder, hvor det er blevet meget slemt her for tiden. Oftest lægger telefonen på når opkaldet fortages derhjemme, men det kan også ske når hun er andre steder.

Hun har haft samme mobilselskab/abonnement (Call Me) i flere år og har aldrig oplevet det før. Resten af familien på bopælen har samme selskab, men har ingen problemer. SIM-kortet i telefonen er forholdsvis nyt (maks 2/3 år gammelt), og ser fint ud.

Jeg har prøvet at genstarte telefonen og også slået WiFi-opkald til/fra, men intet af det har hjulpet. Opdateringer og nulstilling af netværksindstillinger har jeg også kigget på, dog er telefonen jo helt ny.

Håber I kan hjælpe med en løsning eller hvad man lige skal gøre.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. april 2023 - 19:54 #1
Det kan være måden at holde telefonen på - så man faktisk selv afbryder forbindelsen. Prøv fx at holde telefonen i den anden hånd - hvis det hjælper, så tjek hvordan man lukker et opkald, og vær opmærksom på det fremover.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2023 - 20:06 #2
Tror Claes er inde på det rette.
Din mor kommer til at stryge på skærmen uden hun tænker over det.
Og det er derfor man ikke kan fastsætte en tid for hvorfor det sker.
Avatar billede Byrjal Novice
18. april 2023 - 20:09 #3
Fint forslag. Dog afsluttes opkaldene også når man fx lægger telefonen ned på bordet og har slået medhør til, snakker i telefon via bilen eller via hendes armbåndsur. Så det er ikke fordi hun ved et uheld selv lægger på, da hun i de fleste tilfælde ikke har telefonen i hånden.
Avatar billede puren Ekspert
18. april 2023 - 22:52 #4
ikke fordi jeg ikke vil hjælpe med Samsung har en kundeservice for det sammem 70701970
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
19. april 2023 - 00:30 #5
Opdatér telefonen med nyeste opdatering fra 17/4. (Indstillnger/Softwareopdatering/Download og installér)

Slå Wi-Fi-opkald fra
(Indstillinger/Forbindelse)

Slå VoLTE-opkald fra
(Indstillinger/Forbindelse/Mobile Netværk)

Tjek i øvrigt at Netværksoperatører er sat til "Vælg automatisk"
(Indstillinger/Forbindelse/Mobile Netværk)

Stadig problemer?