Avatar billede ZeBa Ekspert
19. april 2023 - 00:43 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Dashcam

Findes der nogen dashcams, som optager, når motoren er slukket?
Spørger fordi DRTV kl. 18.30 interviewede en kvinde, som påstod, at hendes havde optaget flere timer, mens den var parkeret uden for huset.
Avatar billede Erik K Ekspert
19. april 2023 - 01:09 #1
Det er kun et spørgsmål om strømtilslutning. Så det kan de vel alle med rette strømforsyning.

Hvis kameraet får konstant strøm, kan det jo også køre konstant, d.v.s. det skal bare forbindes til en klemme, hvor der er strøm uanset om nøglen har aktiveret forsyningen.
Avatar billede nfssister Forsker
19. april 2023 - 05:54 #2
Jeg har sat en del af Garmins op i kunders biler. Der findes et kabel, originalt fra Garmin du kan tilslutte. Så er kameraet konstant online, så længe der er strøm på bil-batteriet. De fleste dashcam bliver sat op til at optage når der er bevægelse når de er slukket, så bruger de heller ikke så meget strøm + du kun har video stumper af det der måtte være relevant.
Avatar billede kulawig Professor
19. april 2023 - 09:16 #3
næsten alle moderne dashcam (men det kræver du montere den med konstant strøm, normalt slukker 12v stikket når du slukker motor)

mit optager ved bevægelse i nærheden, men slukker automatisk hvis batterispænding dropper for meget (er kun sket en gang hvor bilen stod stille i en uge )
Avatar billede ZeBa Ekspert
19. april 2023 - 23:18 #4
Så jeg kan konkludere, at normalt optadwa der ikke, hvis motore er slukket.
Tak for svarne