Avatar billede poko1 Ekspert
24. april 2023 - 13:54 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Min Computer lukker ikke som den bør!

Jeg har problemer Med disse funktioner under start indstillinger.
Disse 2 kører konstant! Se billedet for neden:

Lukke ned = C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -f -s -t 00

Genstarte = C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -f -r -t 00

Men ikke når jeg burger Funktionerne under Ctrl + Alt + Del
Her virker de øjeblikkeligt.
>
Hvor finder jeg dennes placering under C:\WINDOWS\???

https://ibb.co/b6HXpCG
Avatar billede puren Ekspert
24. april 2023 - 14:38 #1
der er vel noget i dåse som er gået i stykker. reinstall windows
Avatar billede poko1 Ekspert
24. april 2023 - 15:23 #2
Er reinstalleret Og har prøvet Div. løsninger på nettet som Aktivering af Hurtigstart og De aktivering af samme! Det er jo intet i vejen når jeg bruger alternativet med Ctrl+Alt+Del:  Har også prøvet at gå tilbage til Win 10 Samme! Er bange for at det er et BIOS Problem?
Avatar billede puren Ekspert
24. april 2023 - 15:43 #3
Hvis det var en fejl i bios ville din fejl jo være hele tiden ligegyldigt hvor du var i Windows. Så fejlen ligger i Windåse
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2023 - 15:44 #4
🤣😂😒

Det er nok bedst at installere om. Helt fra bunden eller opgradere med behold programmer og filer.

Hopper af 🤓👍
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2023 - 15:45 #5
Slet HDD og installer om, siden det ikke virker med reinstallering.

Alternativt, er det du installere nok det der forårsager problemer.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. april 2023 - 15:52 #6
Alle disse ting er jo prøvet Helt ny Win 10 på  Fabriksny SSD.
Har lige fundet side med nyere BIOS og er ved at downloade!
Avatar billede poko1 Ekspert
24. april 2023 - 16:00 #7
#3
Alle programmer virker jo som de skal- Bortset fra Luk og Genstart!
og den lukker jo også hvis jeg bruger Crtl + Alt + Del
Jeg havde forventet svar fra nogen der kendte problemet,  så  må nok hellere afslutte her:
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2023 - 16:12 #8
Kommando til min lukke ned genvej i Windows 10 pro er:
%windir%\System32\shutdown.exe /s /t 0
Kommando til min genstart i samme system er.
C:\Windows\System32\shutdown.exe /r /t 0

Tester lige om genstart virker nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2023 - 16:16 #9
Testede lige begge genveje der virker her hos mig.
Min pc her har den gamle bios type og kører MBR partitions system 64 bit.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. april 2023 - 16:20 #10
Jeg har prøvet at fjerne både et af Nullerne og dem begge og gået tilbage ingen forskel man kan ikke Højreklikke på mulighed  2 under Crtl Alt Del der kommer ingen genvejs mulighed der. men bruger det intil jeg har opdateret BIOS!
Avatar billede puren Ekspert
24. april 2023 - 16:30 #11
#8 når man kaster et /f med til shutdown.exe så bliver det udført med tvang så er der noget der står og venter på en bruger handling som notepad eller andet bliver programmet med bare afsluttet uden bruger handling
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2023 - 16:55 #12
#11 Det er korrekt.
Jeg lukker altid ting ned jeg skal passe på inden tryk på genvejen.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. april 2023 - 17:24 #13
Hvis jeg F.eks. ikke har lukket Photoshop eller Word ETZ. så spørger den om jeg vil lukke Programmet Og alligevel står den blot og kører og kører
Nu har jeg hentet kommandoen fra en Win 10 PC den står stadigvæk og kører og kører uden at lukke ned!
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2023 - 17:31 #14
Det kan vel så være en tilfældig tjeneste der blot låser processen.
Har du prøvet min kode der tvinger den ned?
Avatar billede puren Ekspert
24. april 2023 - 17:32 #15
hentet kommandoen??? det må du lige forklare
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2023 - 17:41 #16
#15 kan vel kopieres over på en usb pind tænker jeg.

Poko1 har du kigget i logbogen om der er nogle fejl her man kan pejle ind på for at udelukke noget?
Man kan jo også forsøge at starte op med et minimum af programmer og ligeså tjenester  under msconfig - tjenester.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. april 2023 - 18:04 #17
Helt ny SSD og Windows 10 det er stadigvæk det samme så jeg trækker mig indtil BIOS Update er Klar Det er en Zip fil jeg skal npakke ud!
Avatar billede puren Ekspert
24. april 2023 - 18:09 #18
#16 så er det jo så ikke en komando men et program
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2023 - 18:16 #19
Helt ærlig. Hvis alt dette er prøvet, så kom du med almindelig billeder?

Bevis det 😒

Ingen grund til at gentage cirkus, hvis det er prøvet før.

Aflever den til kyndigt IT-tekniker fra den nærmeste butik eller kontor som laver reparation m.v.

Vi kan jo stort set kun beskrive dette for dig og anbefale hvad der kan foretages her, og uden at man laver optagelse eller dokumentation.

Er der ingen grund til at fortsætte alt dette om igen som du har allerede prøvet, som du selv skriver.

Uden at der ligger bevis for hvad du installerer og hvad du foretager på din enhed, kan dette bare stoppes her 😂🤣

God dag, hopper af igen 🤓🙃
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2023 - 18:17 #20
Og husk, at ligge tidligere installation fra backup, er ikke det samme som ren installation.

Hvis det er trukket fra image backup, er dette nok allerede fejlbehæftet.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2023 - 18:18 #21
Hvis du vil gerne bevise dine problemer, læg dem her og forklar dig selv:

https://imgbb.com/
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2023 - 18:20 #22
Og husk, starte Diskoprydning som administrator og slette alt her med flueben løser ofte problemer.

Genstart og start disk defragmentering.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. april 2023 - 20:31 #23
Ny Windows 10. Håber det virker efter opgradering til Win 11?
Måske var det opgraderingen? det virker ellers nu!
https://ibb.co/FmMn1KC
Avatar billede poko1 Ekspert
25. april 2023 - 10:24 #24
Undskyld jeg tog jeres tid! Alderen trykker 80 år.
Efter Opdatering af bios installerede jeg Windows 10, som øjensynligt virkede! så derpå satte jeg min Windows 11 disk ind igen, så var det samme problem!
og pludselig kom jeg i tanker om en vejledning som jeg selv skrev engang kørte den og så var alle ting i orden!
Vejledning:
Prøv at Køre denne Windows fejlfinding og Reparation:
Tryk på WindowsTasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her Markerer du alle højreklikker, kopierer dem og sætter dem ind

DISM /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -f -r -t 00

Hvis den ikke genstarter efter sidste kommando så tryk ENTER.
Kopier alle kommandoerne og sæt dem ind.
Det tager gennemsnitlig 5-10 Minutter.
Når jeg kører dem på min SSD Disk ”Noget Længere på en HDD”

Du kan godt kopiere dem alle og sætte ind.
*
https://ibb.co/Hz13md2
*
En mulighed, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for At komme i fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.
*
Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere Nulstille eller vælge fejlsikret tilstand.
Det ser sådan ud

Download Windows 10 (microsoft.com)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. april 2023 - 10:39 #25
Bare i orden poko1.
Og godt med flere brugbare tip.
Der var så en fejl i din Windows 11 installation  som dism kommandoerne klarede.
Jeg forlader tråden her 😊