Avatar billede 1Dorte Guru
26. april 2023 - 07:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

"Microsoft print to pdf" - virker ikk

Når jeg forsøger at printe et word-dokument med "Microsoft print to pdf", får jeg en blå bjælke nederst:
"Kontakter printer for at starte udskriftsjobbet. Tryk på Esc for at annullere."

Ctrl.+P (vælger "Microsoft print to pdf"). Printeren har et grønt flueben "klar". Når jeg trykker på "Udskriv", kommer den blå bjælke.

Jeg har ingen problemer, når jeg printer fra Excel.
Jeg har windows 10.

Hvordan løser jeg det?
Avatar billede puren Ekspert
26. april 2023 - 13:47 #1
kan du ikke gemme som en PDF??

ellers er der nok kun den store løsning slet hele disken og installer windows fra bunden, ja det tager nogle timer og på mange punket er det min go to løsning på mange windows problemer

hvorfor ikke fejlfinde på det??
en fejlfinding i windows kan tage 5 min til aldrig at finde fejlen, med at installer windows på ny kigger jeg på nogle timer men så ved jeg også at det virker bagefter
Avatar billede milter Ekspert
26. april 2023 - 14:05 #2
Avatar billede Slettet bruger
26. april 2023 - 14:34 #3
"Microsoft print to pdf" er hvis du vil gerne gemme dokumentet som PDF-fil og vil ikke sende til printeren.

For at kunne udskrive det til printer, skal dette først tilføjes ved at parre dit enhed/computer til printer, så det kan snakke med hinanden.

Har du en privat printer, skal du installere software og driver og danne parring med hinanden før du kan udskrive til printeren.

Er det indenfor virksomhed, kan du kontakte IT-support omkring med at tilføje en printer og lave den som standard favorit printer.

Er der mere end én, kan der også skiftes for favorit printer.

Du kan alternativt søge dig til printer producent support og få hjælp derigennem, hvis du som privat person vil gerne bruge eget printer.

🤓👍 Jeg hopper af her.
Avatar billede 1Dorte Guru
26. april 2023 - 15:40 #4
#1 - jeg kan godt gemme som pdf - det er bare ikke sådan jeg plejer at gøre.
#1 - jeg har kørt et fejlfindingsværktøj på printeren. Hvordan laver jeg "en fejlfinding i windows"?

#2 - Vedr. dit link.
1 - Jeg har windows 10
2 - Er afprøvet
3 - er nu afprøvet
4 - alt under avanceret er grå (kan ikke vælges)
5 - der er ingen kø
6 - Jeg har fjernet "Microsoft Print to PDF"
Hvis jeg vælger Microsoft som manufactor kommer "Microsoft Print to PDF" ikke som en mulighed. Hellere ikke, selv om jeg trykker på windows update.

Hvordan installere jeg printeren igen?
Avatar billede puren Ekspert
26. april 2023 - 16:29 #5
#4 nu har du forsøgt guiden at #2 linker til uden held til at få det til at virke, hvor mange guides er villig til at prøve og hvor mange guides gider du selv gå på jagt efter på det glade internet?? plus alt den tid du skal bruge på det.. du har nu været i gang siden kl 7.39 hvor lang tid gider du blive ved??

jeg er godt klar over at for mange er det er slette alt på computeren en stor ting men rigtig mange gange er det bare den hurtigeste vej at komme et problem til livs på,
Avatar billede jernrosen3 Forsker
27. april 2023 - 09:17 #6
Hermed et forsøg på en "omvej" til at geninstallere Print to PDF.

1. I kontrolpanel - Programmer og funktioner

  Find "Slå windows-funktioner til / fra"

  I det nye vindue finder du Print til PDF og FJERNER flueben

  Trykker OK
      'hermed fjernes ALT om Print til PDF'

2. I kontrolpanel  - Programmer og funktioner
    Find "Slå windows-funktioner til / fra"

    Gentag og SÆT flueben i Print til PDF
    Tryk OK
'hermed geninstalleres nyt Print til PDF'
Avatar billede 1Dorte Guru
27. april 2023 - 09:49 #7
#6 - jeg er tilbage til udgangspunktet.
Jeg lever med det indtil videre.