Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
28. april 2023 - 15:07 Der er 10 kommentarer

Ekstern GPS enhed?

Jeg laver en webapplikation lokalt på min pc og overfører denne til en webserver. Applikationen bruger API kald til Google og de virker på webserveren, men endnu bedre på iPhone/Android telefoner (som applikationen skal bruges til), da disse har indbygget GPS funktionalitet og derfor ved, hvor de er henne.
Min pc derimod, aner ikke, hvor den er henne og derfor fejler API kald til Google, når jeg kører applikationen lokalt på min udviklings-pc.
Jeg har læst, at man kan tilslutte en 'ekstern GPS' til sin pc med USB og dermed - går jeg ud fra - kan bruge Google API kald på min lokale pc.
Jeg har forespurgt forskellige (AV-Cables/Proshop) om denne GPS enhed, men det virker ikke til at de har sådan en.
Kan man overhovedet det jer beskriver?`Hvis ja, hvor og hvad skal man købe af udstyr?

På forhånd tak for svar!
Avatar billede puren Ekspert
28. april 2023 - 15:24 #2
som 1 skriver

i gamle dage da der ikke var GPS indbygget i mobilen havde vi en ext gps der kørte via kabel eller BT
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
28. april 2023 - 18:22 #3
Tak for råd!

Hvis man køber sådan en tingest, skal så gøre mere end at tilslutte den via USB?
Avatar billede puren Ekspert
28. april 2023 - 18:32 #5
ja tænker at du kommer nok ikke uden om at skulle installere nogle driver og hvordan du gør med resten tjaa velkommen til livet som udvilker
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. april 2023 - 19:25 #6
Nedenstående havde et godt ry for mere end 10 år siden - var meget brugt til "Det levende Søkort" og Microsoft Autoroute. Har selv brugt begge.
Ja der var en smule installering  - programmerne forventede input fra en serie port -og disse var som den paralelle printerpot forsvundet på det fleste PCer. Men en virtuel serie port løste det problem.

GlobalSat 05-BU353
Avatar billede claes57 Ekspert
29. april 2023 - 17:48 #7
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. april 2023 - 19:57 #8
Min var også til USB - har lige prøvet at sætte den i en win11 computer ser lidt spøjs ud i enhedshåndtering.

https://ibb.co/SQym8nS
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
29. april 2023 - 20:19 #9
Mange tak for jeres gode råd og erfaringer! Jeg kaster mig ud i det og vil melde resultatet tilbage i tråden.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. april 2023 - 21:45 #10
Ok, så lige at dens manual er fra november 2011. Skal nok tjekkes nærmere.