Avatar billede Marie Mester
30. april 2023 - 14:33 Der er 13 kommentarer

Mit id app. Problem med både opdatering og med geninstallering

Jeg fik besked på at opdatere Mitid app'en.
Ved forsøg på at opdatere den, står der "afventer" og en ring kører rundt og rundt i timevis. Efter afinstallering sker det samme ved forsøg på geninstallering af app'en mit id..Kører rundt og rundt, og der står blot "afventer".
Jeg har også prøvet at slukke telefonen helt.
Da en Mitid-supporter endelig ville hjælpe, var svaret, at der er kø hos Google.

Er det mon virkelig rigtigt i timevis?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2023 - 14:46 #1
Hvordan fik du besked om at den skulle opdateres?
Avatar billede Jordegern Seniormester
30. april 2023 - 15:04 #2
Jeg har lavet tre mitid. Det er ikke noget, der tager timevis.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. april 2023 - 15:06 #3
#1 Du skriver: "Er det mon virkelig rigtigt i timevis?"
Dette kan jeg kun bekræfte, at det er.

Én ting er sikker: de arbejder ikke på akkord. 🥱🥱🥱

I øvrigt opdaterede jeg MitID app´en for nylig uden problemer, men jeg har nok bare været heldig.
Avatar billede Jordegern Seniormester
30. april 2023 - 15:12 #4
Måske har jeg også været heldig. Jeg har hørt, at det kan gøres på 10 minutter.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2023 - 15:19 #5
Grund til jeg skrev #1 er om det var en tilfældig sms eller at appen selv skrev den skulle opdateres.
Avatar billede Marie Mester
30. april 2023 - 15:26 #6
Appen skrev, at den skulle opdateres, før den kunne bruges videre.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2023 - 15:31 #7
#6 Godt det var den vej.
Avatar billede ErikHg Ekspert
30. april 2023 - 16:13 #8
Appen på min telefon skrev også, at den skulle opdateres. Havde det været på en sms så havde jeg simpelthen bare slettet den, for så havde det været fup og svindel.
Avatar billede Jordegern Seniormester
02. maj 2023 - 15:02 #9
Det spørger spørger om, det er om det kan tage timevis at opdatere mitid. Det mener jeg ikke er rigtig. Fra man trykker på opdater, til det er gjort, skal der kun gå kort tid. Hvis der er noget der står og snurrer i timevis, så er der noget galt.
  Så spørger spørger om at installere mitid. Det er en helt anden snak. Det kan man gøre med nemid og uden nemid. Før man installerer mitid, skal man oprette det på mitid's hjemmeside. Hvis det kun drejer sig om at downloade mitid-appen, dvs fra man trykker på download, til man kan trykke på installer, så vil jeg sige kort tid. Hvis det tager timevis at downloade, så er der noget galt.
Avatar billede Marie Mester
02. maj 2023 - 15:26 #10
Ja, det regnede jeg også med. Der var noget galt. Men hvad i alverden skulle jeg så gøre ved det?
Foreløbig har jeg så tegnet et betalingsabonnement hos DUKA på support til smartphone. Jeg brugte så i formiddag over 1 time sammen med en support-medarbejder. flere systemopdateringer. Nu er jeg igang med en til. For mit id  appen vil stadig ikke lade sig installere. Og den skal jo installeres før den kan aktiveres igen.
Tænk mit id appen virkede fint indtil jeg fik besked på at opdatere den i lørdags..
Avatar billede Jordegern Seniormester
02. maj 2023 - 16:31 #11
Hvad der er i vejen er svært at sige. Men der er nogle generelle ting.
- Der kan være kø hos serveren.
- Din forbindelse kan være langsom. Den langsommeste forbindelse, jeg har brugt, uden at blive opmærksom på det, var en hastighed på 8/2.
- Der kan være tilføjet en funktion på mitid, så din telefon er blevet inkompatibel.

Mit bedste bud, og det er kun et bud, er at lukke alle apps på telefonen og så måle hastigheden.
Avatar billede Kurt Praktikant
03. maj 2023 - 12:16 #12
Jeg har nøjagtigt samme problem. Jeg skulle logge på min bank i dag, men MitID krævede opdatering af MitID, jeg kunne ikke vælge at gøre det senere. Den downloadede MitID app, men nu står den og "afventer" på samme måde som beskrevet, og kommer ikke videre. Jeg kan derfor ikke tilgå min bank eller noget som helst andet. Jeg har ikke flere MitID.
Min forbindelse er ikke langsom. Det er Android 10 og en Samsung S9.
Hvis det er en for gammel Android, skulle den ikke kunne installere den fra starten.
Men egentligt godt at se at jeg ikke er den eneste som har problemet.
Avatar billede Kurt Praktikant
10. maj 2023 - 20:12 #13
Det kom i orden af sig selv i løbet af weekenden!