Avatar billede dogtown Seniormester
30. april 2023 - 21:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kom til at dumme mig at flytte mine dokumenter

Har en arbejdscomputer, med Windows 10 og Microsoft 365.
Det er en ny computer og under mit arbejde, med at få alle filer over på den nye computer. Begyndte Ondrive at slette alle originale filer (troligt på grund af synkronisering). Åbenbart havde jeg et midlertidigt stroke. Da jeg valgte at flytte minde dokumenter. Der rammer katastrofen... Jeg formår at flytte mappen "Dokumenter" ovenpå min brugermappe (\Brugere\>Mit navn<)
Så i udforsk heder min brugermappe "Dokumenter" og ikke mit navn.
Klikker man på adresse linjen, C:\....Brugere\MitNavn.

Den mappe må jeg ikke omdøbe, og OneDrive kan ikke finde ud af dette.

Jeg skaffet en ny harddisk, og fik installeret Windows og 365 uden problemer. Men ikke alle rettigheder følger med.

Er der en måde at få rettet på dette? Enten på en ny og ren HDD, eller rette min fejl på computeren.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. maj 2023 - 07:05 #1
Lidt kryptisk forklaring?  i mappen brugere ser du mappen dit navn!
Her burde Dokumenter befinde sig! Når du så Ek.s I Word vælger Åbn vælger du mappen under brugere dit navn Dokumenter.
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. maj 2023 - 11:03 #2
Man kan flytte biblioteker - ( dokumenter er ikke en mappe ).

vælg egenskaber -  placering - flyt

https://ibb.co/N1kPtnr

Her har jeg flyttet væk fra C-drevet - Jeg kører dualboot med WIN10 - WIN11 og vil gerne de har fælles biblioteker.
Avatar billede dogtown Seniormester
02. maj 2023 - 18:49 #3
Kurt54
Jeg må ikke flytte eller omdøbe mappen til mit navn, som det skulle være i udgangspunktet. Må heller ikke flytte mappen. Systemet tror jo nu at Dokumenter mer "min" bruger-mappe.
Avatar billede supportsiden Professor
03. maj 2023 - 11:35 #4
Brugermappen C:\users\[brugernavn] kan ikke omdøbes, det navn følger hvad navn det fik fra starten.
Hvis nu brugeren hed "Bruger" under installationen og brugeren senere er omdøbt til
Mit Navn, vil biblioteket stadig hedde "Bruger" (C:\users\Bruger)
"Dokumenter" er i princippet kun en pegepind til hvor det ligger
Det har ingen praktisk betydning hvad brugermappen hedder
Ovenst. kan ske hvis IT afdelingen har installeret vha. kloning eller script og derefter omdøber brugeren