Avatar billede Kim M Juniormester
10. maj 2023 - 09:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skift af email konto. Hvordan flytter jeg mine gamle e mails, så jeg kan se dem når min konto lukkes

Min hustru skal ikke længere have sin youseepost - konto, da den lukkes. Hun har en outlook.dk konto, som hun vil bruge fremover.
Problemet er de 12-1500 mails, hun har liggende i de mapper hun har gemt dem i. Hun har office 2016 og bruger outlook.
Jeg har på fornemmelsen, at hun ikke kan se dem/åbne dem når Yousee lukker hendes email konto.
Kan de flyttes? Jeg har prøvet at sende én mappe til min egen pc til min livekonto. Det lykkedes, men jeg modtog kun den seneste mail i den mappe?
Hilsen Kim M
Avatar billede poko1 Ekspert
10. maj 2023 - 10:39 #1
Jeg syntes at du skulle allerede nu oprette F.eks. en Live konto eller en Gmail konto og så videresende dem dertil.
jeg har gjort det med mine YouSee Mapper fordi jeg kraftigt overvejer at forlade YouSee PGA. Dårlig service!
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. maj 2023 - 11:15 #2
Avatar billede Kim M Juniormester
10. maj 2023 - 13:53 #3
Hej michael_stim.
Jeg må jo gå "baglæns" da jeg først skal have en back-up af den gamle konto. Jeg kan godt lave back-up af pst filer til en backup fra youseepost kontoen, men det lykkes ikke at importere dem til outlook.dk kontoen. Er jeg nødt til at bruge anden outlook mailsystem (ikke 2016) for at importere? Måske tager systemet fejl af hvor pst skal placeres, fordi de allerede er på yousee kontoen.
Avatar billede poko1 Ekspert
10. maj 2023 - 16:00 #4
Hvis det er tale om at du har en YouSee Konto kan du jo tilføre Din Pop3 mail til  Outlook så har du dem jo overflyttet straks Du skal blot oprette den som på  YouSee
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. maj 2023 - 18:07 #6
Havde nogenlunde samme problem løste det ved at bruge BlackBird - havde oprindelig en get2net mail fra modemtiden- da de lukkede anskaffede jeg mig en jubii mail. Jubii overtog get2net så havde jeg to konti der - så fjernede de gratis løsningen - da de så hævede prisen på den betalte løsning med en faktor 5 - så synes jeg en konto der var nok. Er eller tilfreds med jubii - især muligheden for mail aliases - søgemuligheden i deres webmail dur ikke for mig - jeg havde 65000 mail i indbakken - i bllackbird er der ingen problemer med at søge i dem.  Vælger du at bruge blackbird så ændrer indstillinger så den ikke kun henter de sidste 30 dages mail men alle.