Avatar billede dkclajen Juniormester
14. maj 2023 - 18:10 Der er 1 kommentar

Pivot

Hej alle,

Er det muligt at få en Pivot til at tage højde for at den samme tekst kan stå i flere kolonner?

Eksempel:

Ordet forsinket står i: A1, B3, C9
Ordet "Til tiden" står i: A3, B1

Her kunne det være fedt hvis en pivot ville vise
Forsinket = 3
Til tiden = 2

Det som jeg kan få den til er at den viser 1 gruppering for hver "label/overskrift" så eksempelvis ordet "forsinket" fremgår 3 gange og at den kan tælle ordet én gang i hver kolonne.
Avatar billede kim1a Ekspert
14. maj 2023 - 22:28 #1
Måske er en Pivot ikke bedste løsning?
Måske en kombination af Unique og countif kan hjæpe dig? Jeg er dog lidt i tvivl om hvordan Unique opfører sig ved en array af flere kolonner.