Avatar billede sjass Juniormester
15. maj 2023 - 20:41 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Gmail

kan man på en eller anden måde se hvor en Gmail er oprettet
evt fra hvilken IP  / internet udbyder.

da jeg har en mistanke op nogen har oprettet en Gmail i MIT navn
Avatar billede INK Ekspert
15. maj 2023 - 21:08 #1
Er det en eksisterende konto i dit navn, som nogen har overtaget? Eller er det blot en person med samme navn som dit?
Avatar billede fase Professor
15. maj 2023 - 21:25 #2
Hvis du har mistanke om at der er oprettet en gmail i dit navn, bør du kunne logge ind på den konto. ellers kan det være navnenesammenfald i brugernavnet. Er det samme konto som din?
Avatar billede puren Ekspert
15. maj 2023 - 23:29 #3
finder du kun ud af hvis du har en dommerkendelse
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. maj 2023 - 12:50 #4
Og hvad menes med Mit navn? Hedder man Anders Jensen, er frit for alle at oprette en gmail der hedder anders.jensen@gmail.com, hvis adressen er ledig.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. maj 2023 - 19:50 #5
#4: Og hedder man ikke Anders Jensen, er der stadig frit slag til at oprette en gmail der hedder anders.jensen@gmail.com, hvis adressen er ledig.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. maj 2023 - 20:25 #6
#6
Så sandt som det er sagt. Bare ikke så sjovt at hedde peter hansen og have en mailadresse der er anders.jensen@... 😄
Avatar billede sjass Juniormester
17. maj 2023 - 11:51 #7
Lang historie kort.

Det er en mail adr jeg Ikke kender til, som er oprettet i mit navn - som om det er mig
- denne mail adr er nu også blevet benytte til at oprette en snapchat i mit navn - denne bruger har lavet noget ulovligt.
Derfor går mit spørgsmål ud på
KAN MAN finde ud af hvor i verden denne Gmail er oprettet..
Avatar billede fase Professor
17. maj 2023 - 13:34 #8
Er det rigtigt forstået, at brugernavnet er det samme som dit brugernavn?
Google ved sikkert, hvem der har oprettet mailadressen med dit navn.
Prøv at skrive til ejeren af mailadressen og spørg om I tilfældigvis hedder det samme. Det er jo ikke ulovligt at hedde Peter Hansen eller, hvad navnet måtte være.
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. maj 2023 - 13:55 #9
#7
Som jeg forstår det, har en ukendt person oprettet en ukendt mailadresse hos gmail, men brugt dit navn som kontoindehaver?
Er du den eneste i verden med det navn? Ellers kunne det ligeså godt være en anden Sjass Sjassen.
Tror desværre ikke du kommer videre uden politiet. Men ligemeget hvad er det retten der skal bevise om det er dig eller ikke, der har begået noget ulovligt. Selvfølgelig ubehageligt, men velkommen til den digitale verden.
Avatar billede puren Ekspert
17. maj 2023 - 14:29 #10
iføgle DST er det over 117 der hedder mette frederiksen så de andre 116 må jo bare forklare sig og sige at det ikke er dem der er statsminister. på samme måde må du bare forklare at du ikke er ham
Avatar billede sjass Juniormester
17. maj 2023 - 15:05 #11
Jeg har en MEGET specielt efternavn
Og har lige søgt på mit navn.
Der er 2 eller færre personer som hedder dette. Siger Danmarks statistik.

Politiet tror det er mig der har lavet lort
Så igen  igen  kan politiet finde ud af hvor i landet/ ip adr / netudbyder  det er oprette i
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. maj 2023 - 15:11 #12
#11
Ja, med googles hjælp.
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. maj 2023 - 15:11 #13
Men det skal være en rimelig grov forbrydelse, før de gider lægge tid på det.
Avatar billede sjass Juniormester
17. maj 2023 - 16:08 #14
Det er MEGET GROV FORBRYDELSER
Avatar billede sjass Juniormester
17. maj 2023 - 16:14 #15
Så kan de forhåbentlig også finde ud af
Hvilke ip adr personen har anvendt når personen var på snapchat.

- har læst mig til man kan få hacker sin ip adr.  Og hvis man så er dygtig nok kan forbryderen anvende den når han laver svenske ting i ens navn ?  Er dette korrekt ?
Og hvis ja - kan man så ikke finde den rigtige person ???.
Avatar billede sjass Juniormester
17. maj 2023 - 16:15 #16
Svinske ting skulle der stå
Avatar billede puren Ekspert
17. maj 2023 - 16:33 #17
kommer du der til at han har "hacket din IP" så har han julegavner i orden eller købt sig til en der har, og så er din IP et dødt spor
Avatar billede sjass Juniormester
17. maj 2023 - 16:54 #18
Forstår ikke helt sorry
Avatar billede sjass Juniormester
17. maj 2023 - 23:50 #19
PUREN -  hvad mener du helt med din beskrivelse?