Avatar billede desist Seniormester
27. maj 2023 - 19:41 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke logge på

Hej ud af det blå kommer denne besked ved login. Og jeg har hverken tastet forkert, eller logget forkert bed som der står.

“Denne logonmulighed er deaktiveret på grund af mislykkede logonforsøg eller gentagne lukninger. Brug en anden logonmulighed, eller hold enheden tændt i mindst 2 timer, og prøv derefter igen”

Og jeg kan heller ikke logge ind efter 2 timer.

Anyone ???
Avatar billede 220661 Ekspert
27. maj 2023 - 19:50 #1
Har du forsøgt at tvangs nedlukke den og genstart fra bunden af?
Avatar billede valby Ekspert
27. maj 2023 - 20:31 #2
Det er ikke noget  windows, som laver den slags numre. Enten har du fået virus, eller du har selv installeret en kodeords beskyttelse.
Er der slet ikke noget, som indikerer, hvem "bagmanden" er?
Avatar billede desist Seniormester
27. maj 2023 - 21:06 #3
Har genstartet fra bunden. Hjalp ikke.
Ingen har pillet ved indstillingerne. No idea hvordan det skulle være sket.
Avatar billede valby Ekspert
27. maj 2023 - 22:15 #4
Prøv at starte op i fejlsikker tilstand og se på mulighederne.
Om ikke anden så se om du kan fjerne "Sikker start"
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2023 - 07:37 #5
Hvis du kan prøv at fjerne strøm fra den og fjerne bios batteriet og dræne bundkortet for strøm ved at holde startknappen nede. I tråd her
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1039960
var det der løste problemet her.
Avatar billede desist Seniormester
28. maj 2023 - 09:00 #6
Uha. Det sidste lyder avanceret. Så hvis det er det, der er problemet. Så må det være en hardwarefejl. Og der er stadig garanti på. Så får butikken lov at bøvle med det, men de vil jo sikkert sige, at det er softwarerelateret.
Hvordan starter jeg i fejlsikret tilstand? Der skal jeg vel også taste kode?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2023 - 09:06 #7
#6 Ja hvis problemet er sket lige efter en Windows opdatering eller andet program du har lagt på, vil det være software relateret.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2023 - 09:08 #8
Hvis du kan komme lidt ind, så kan du komme i recovery ved at holde shift nede og trykke på luk pc ved en af skærmene. Her kan du så komme i kommandoprompt og forsøge nogle ting. Systemgendannelse kan du køre hvis du har punkter at rullle tilbage på. Kommando for at starte systemgendannelse er
rstrui.exe
Avatar billede 220661 Ekspert
28. maj 2023 - 09:10 #9
På en ny pc som du har, burde du også kunne komme i bios fra recovery skærm og foretage et reset af bios hvis det er her det er gået galt.
Avatar billede desist Seniormester
29. maj 2023 - 07:55 #10
Og hvad vil der så ske hvis det lykkes mig, med en bios redet eller systemgendannelse?
Hvor vil jeg så stå? Skal Windows installeres på ny? Vil al min data og installerede programmer være væk?
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2023 - 08:07 #11
#10 Dine data ændres ikke ved systemgendannelse. Det er kun systemfiler der genindlæses.
Reset bios ændrer heller ikke noget på harddisken. Det er udelukkende indstillinger som computer skal boote op fra. Jeg tænker derfor at det var det der ændrede det hele da en udtagelse af bios batteri er det samme som at sætte den til standart indstilling i bios. I tråden jeg linkede til blev bios sat til standard da batteriet blev udtaget og skiftet.
Avatar billede desist Seniormester
29. maj 2023 - 08:20 #12
Tak for alle de fine bud :)
Nu vil jeg kaste mig ud i det. Vender tilbage med feedback for en god ordens skyld.
Avatar billede desist Seniormester
29. maj 2023 - 15:25 #13
Nu fik jeg systemgendannet til fanriksindstillinger. Det hjalp ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
29. maj 2023 - 16:04 #14
#13 Det kunne tyde på at samspil mellem bios og Windows ikke spiller rigtigt.
Avatar billede valby Ekspert
07. juni 2023 - 13:34 #15
@desist
Fandt du ud af noget ?
Avatar billede desist Seniormester
07. juni 2023 - 14:14 #16
Jeg måtte have fat i Microsoft. Som guidede mig vedr. geninstallation af Windows. Lidt ærgeligt at det var nødvendigt. Det giver mig en masse arbejde efterfølgende.
Avatar billede valby Ekspert
07. juni 2023 - 15:11 #17
Ok!
Avatar billede Milan Praktikant
23. marts 2024 - 22:10 #18
Hej
Jeg ved godt at jeg er lidt sent på den, men jeg har oplevede det samme. To gange. Af hvad jeg har fundet ud af skal man have sin computer tændt hele tiden. Skærmen må altså ikke blive sort og man skal trykke på en tast eller bevæge musen sort set hele tiden. Indtil videre har det virket for mig at trykke på en tast hver gang den går ud af der hvor man kan skrive sin pinkode. Hvis skærmen går sort skal man starte forfra med at vente de to timer. anbefaler også at vente lidt længere end to timer med at
prøve igen; bare for at være sikker.
Jeg kan ikke finde nogle steder på min computer hvor jeg kan slå denne "sikkerheds ting" fra.
Jeg håber at det her kan hjælpe nogle.