Avatar billede ZeBa Ekspert
03. juni 2023 - 00:11 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Genkender ikke mit SD kort

For helvede er jeg træt af at få mindst 1 problem hver eneste dag,
I dag kan mit sd kort så ikke komme i kontakt med min laptop
Det startede med at den vist både et K og et J drev og gav lyd når jeg forbandt sd kortet - og skrev så, at jeg skulle sætte et kort i drevet,
Det gjorde den 5-6 gange og holdt så op med at sige noget som helst.
Hvad gør jeg?
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. juni 2023 - 00:15 #1
Og nu er det så både et H I og J drev.
Og lampen på den æske, som mit kort sidder i, blinker, så der må jo være kontakt
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. juni 2023 - 01:03 #2
Du har vel ikke installeret Linux eller andet på SD kortet ? - 2 drev kunne være noget bootbart.
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. juni 2023 - 01:11 #3
Nej
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. juni 2023 - 01:12 #4
Det har siddet i mit dash camera
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. juni 2023 - 01:13 #5
Men det er langt fra første gang jeg oplever den  slags problemer
Avatar billede thov Forsker
04. juni 2023 - 00:06 #6
Da du monterede SD-kortet i dash-cam'et, formaterede du det så ?
Altså med kameraets indbyggede funktion.
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. juni 2023 - 00:50 #7
Det mener jeg.
Avatar billede thov Forsker
04. juni 2023 - 11:33 #8
Prøv i 'Vis' at sætte flueben i 'Skjulte elementer'.
Måske dukker der noget op, for dashcam's kan godt have et hemmeligt liv.
F.eks. holder mit eget dashcam det meste af SD kortet skjult
i en sværm af filer og mapper.
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. juni 2023 - 13:48 #9
Hvor gør jeg det; Prøv i 'Vis' at sætte flueben i 'Skjulte elementer'.
Avatar billede thov Forsker
04. juni 2023 - 14:59 #10
Åbn 'Denne PC'
Øverste linie: Fil...computer..Vis
Klik på "Vis" og i højre side kan du sætte det nødvendige flueben.
Avatar billede valby Ekspert
04. juni 2023 - 16:08 #11
Du har formodentlig prøvet med et andet SD kort? Hvis det virkede, så må problemet ligge på det SD kort, du hat haft i  dash cameraet, og så hjælper det ikke at søge fejlen i Windows. Spørgsmålet må vel nærmere være, hvordan  dash cameraet har formateret kortet..
Jeg har sat et SD kort i AOMEI Partition assistent. Det viser, at mit kort er formateret med MBR. Det giver den mulighed, at kortet har mistet partitionen tabellen.
Prøv om AOMEI kan se dit SD kort.
https://ibb.co/w7fsD4F
Avatar billede valby Ekspert
04. juni 2023 - 16:10 #12
Ps. Pendrive er en kortlæser, fordi der ikke er kortlæser i computeren.
Avatar billede valby Ekspert
04. juni 2023 - 16:13 #13
Avatar billede valby Ekspert
07. juni 2023 - 13:31 #14
@ ZeBa
Fandt du ud af noget ?
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. juni 2023 - 13:09 #15
Ja,nu kanden pludselig godt læse det  ?)(&??
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. juni 2023 - 13:10 #16
Hvad er AOMEI?
Avatar billede valby Ekspert
09. juni 2023 - 14:11 #17
AOMEI er et firma, som ligger i  Eden Prairie, Minnesota, United States , men jeg tror, at de producerer i Kina fordi, jeg et par gange har fået en forkert exe fil på kinesisk.
De laver programmer som AOMEI partition assistant og AOMEI backupper.
Jeg har brugt de programmer i flere år, og finder dem storartet. Og der er ingen grund til, at købe programmerne, de gratis versioner er gode nok.
Avatar billede valby Ekspert
09. juni 2023 - 14:38 #18
Ps. Jeg har lige opdateret AOMEI backupper, og konstateret, at programmet nu også findes på dansk. Jeg gik ind under advanced og byttede engelsk ud med dansk.
Ikke fordi der er så megen værdi i det for mig, jeg ville bare se, om det virker.