Avatar billede Frederik L.J Praktikant
03. juni 2023 - 12:44 Der er 6 kommentarer

Virtualbox kan ikke finde CD-ROM

Jeg vil gerne spille Pixeline, men desværre kan jeg ikke få det til at virke på min Windows 10 computer, jeg blev derfor henvist til virtualbox. Men i hvert fald, jeg har fået det sat op på Windows XP, og den kan genkende at jeg har pixeline hotel skrottenborg iso filen i, og jeg kan gdot downloade spillet. Men når jeg starter spillet op, så siger den alligevel at CD-ROMen ikke er i. Jeg er ikke nogen computer ekspert, så jeg ved ikke om der er noget dumt jeg overser.
https://imgur.com/a/piogYA2
Avatar billede Frederik L.J Praktikant
03. juni 2023 - 14:15 #1
Jeg kan stadig ikke få det til at fungere med den virtuelle CD-ROM. Men da jeg nu har koblet mit fysiske drev til virtuel box er jeg kommer lidt længere. Jeg har dog fået et helt nyt problem, når den booter får jeg denne fejlmeddelelse, hvad betyder det?
https://imgur.com/a/eCthmDJ
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2023 - 18:34 #2
De tjekker, at pc på boot-tidspunktet og når du starter spillet ikke passer sammen.
Du skal nok have cd i det fysiske drev ved boot, og fjerne det virtuelle drev helt.
Avatar billede Frederik L.J Praktikant
03. juni 2023 - 22:53 #3
Jeg har fjernet det virtuelle drev helt, så jeg ved ikke rigtigt hvad det ellers kunne være?
Avatar billede supportsiden Professor
04. juni 2023 - 14:12 #4
Avatar billede supportsiden Professor
04. juni 2023 - 14:35 #5
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juni 2023 - 16:26 #6
Pixeline har det trick, at de har en 'legal spil' kode lagt på en sektor på cd, som er markeret defekt. Derfor kan der ikke kopieres, men original cd skal bruges.
Du skal nok afinstallere spillet helt fra den virtuelle pc, genstarte den og så installere spillet fra fysisk cd. Så bør deres kopisikring virke korrekt.