Avatar billede ZeBa Ekspert
09. juni 2023 - 12:18 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke afspille MP4

Får at vide, at programmet ikke kan afspille filen eller rmangler codec
Hvad gør man så?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juni 2023 - 12:33 #1
Enten finder et codec der kan afspille filen, eller prøver et andet program.

Et eksempel kunne være VLC-Player, der har indbygget rigtig mange codec til forskellige formater.

https://www.videolan.org/index.da.html
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. juni 2023 - 12:34 #2
Bruger et andet program eller installerer manglende codec ;-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. juni 2023 - 12:36 #3
hvordan installerer man manglende codec?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juni 2023 - 12:50 #5
Det kan være et helvede, og er ikke noget jeg vil anbefale.

Den regulære måde er at du undersøger din MP4 fil for hvad format der ligger i pakken - og søger efter et codec til dette format. Det kan være utrolig svært, når man ikke har prøvet det før.

Så findes der "Codec Packs" der installerer en masse bredt-favnende codec på PC´en - hvorved du risikerer at det går ud over filer der fungerer fint i forvejen...

Derfor - prøv at finde det andet program der har codec indbygget, eks. den nævnte VLC-player.
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. juni 2023 - 12:56 #6
VLC kan heller ikke afspille den.
Men det kan fandme da ikke passe atman går i Elgiganten og køber en drone - der så producerer video-filer, som ingen kan afspille - eller som man skal være ingeniør for at få afspillet!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2023 - 13:05 #7
Hvis du har købt en drone må det jo være producenten af dronen der skal levere den software der får det til at virke. Du har jo fra anden tråd fået link til download af software til både Iphone Android og Windows. Er der ikke noget der som kan bruges!
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2023 - 13:06 #8
Du må tage fat i Elgiganten så de løser problemet for dig hvis download ikke løser dit problem.
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. juni 2023 - 13:09 #9
#7: Det virkede godt nok men har jo ikke noget med det her at gøre
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2023 - 13:11 #10
#9 Downloadede du både til telefon og Windows og fik begge dele installeret?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juni 2023 - 13:14 #11
Hvis ikke VLC vil afspille filen grundet manglende codec, må det være et meget obskurt format. Så ville jeg sende dronen tilbage hvor den kom fra - hvordan vil du sikre dig at du kan afspille optagelserne i fremtiden, hvis det kræver så specielt et codec? - enten skal filerne så konverteres til noget mere bred-spektret, eller også skal du slæbe rundt på de ekstra codec/program du måske finder...

Det er for bøvlet - det ville jeg ikke selv gide at bruge tid på.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2023 - 13:15 #12
I øvrigt så hvis du har fået den til at flyve, så har du jo måske brugt linket her https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1042025?k=8410757 så den tråd kan du jo så bare lukke ikke?
Om du lukker med det foreslåede eller selv lukker er jeg ligeglad med.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2023 - 13:22 #13
På download siden er der download til både Mac og Windows længere nede. hvad der indgår i den software her ved jeg ikke https://ibb.co/jkyVtpR
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juni 2023 - 13:30 #14
Ud fra specifikationerne, fundet under link i den anden tråd, står at video er ret almindeligt.

Har du prøvet at afspille på en anden PC for at tjekke at det ikke er den aktuelle PC der er problemet?
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. juni 2023 - 13:37 #15
Jeg har kun een pc
Avatar billede kurtba Ekspert
09. juni 2023 - 23:01 #16
Tror at der er sket noget med filen.
Jeg har samme drone og mine optagelser kan godt afspilles med vlc og andre alm. afspillere.
Jeg har dog en enkelt optagelse, som jeg ikke kan afspille, da noget åbenbart er gået galt. Der skriver den også noget med codec og andre ting, men da jeg ikke har ændret på noget, må der være kommet en fejl i filen.
Det er den længste optagelse jeg har lavet på knap 3 gb, så om det har noget med filstørrelsen at gøre, skal jeg lade være usagt, da jeg ikke har fået undersøgt det nærmere p.t.
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. juni 2023 - 23:34 #17
Har du osse en DJI Mini 2?
Hvilken app bruger du så
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. juni 2023 - 23:36 #18
`#12: Den har jeg lukket
Avatar billede ZeBa Ekspert
09. juni 2023 - 23:40 #19
#16: Lige nu ser jeg et kort over området hvor jeg befinder mig og så står der "Aircraft disconnected".
Det er tidligere lykkedes mig at se kameraets billede, men det kan jeg ikke finde tlbage til. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
09. juni 2023 - 23:49 #20
Måske kan filen repareres med et program?

Faldt over....

https://www.minitool.com/toolbox/video-repair.html

Aner ikke om det kan bruges, men de plejer at lave brugbare ting.

Jeg har intet at gøre med firmaet.

Der findes et hav af forskellige programmer til reparation af videofiler.

Så prøv at se hvad der sker.
Avatar billede kurtba Ekspert
10. juni 2023 - 00:35 #21
Jeg bruger det program, som dji stiller til rådighed. DJI play.
Jeg har også fået en version af Litchi, men har ikke fået den testet endnu.
Den kan lidt flere ting, men om jeg har brug for det, ved jeg ikke endnu.
Er ret ny i den verden.
Aircraft disconnected betyder vist, at der ingen forbindelse er mellem appen og dronen. Kontroller at dronen er tændt og genstart evt. app.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2023 - 08:02 #22
#18 Tak for det :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
06. december 2023 - 06:10 #23
#20: Ja, det hjalp, Tak for det :))