Avatar billede Gekko05 Mester
14. juni 2023 - 09:29 Der er 6 kommentarer

Sletning af e-mails

Jeg vil gerne slette e-mails på min G-mail konto, men bevarer dem på min outlook, kan det lade sig gøre.
Gekko
Avatar billede Richard Thune Forsker
14. juni 2023 - 09:44 #1
Under forudsætning at du mener programmet Outlook, og er tilfreds med kun at have dem på et Device.
Du kan i Outlook lave en lokal mappe og flytte dine mails dertil.
Og så kan du slette dem i Gmail.
Det er længe siden jeg har arbejdet med Outlook så jeg kan ikke hjælpe dig med hvordan.
Avatar billede Gekko05 Mester
14. juni 2023 - 09:55 #2
Tak for dit svar, alle mine mails ligger i mapper både i outlook og på min g-mail i chrome, men g-mail kontoen er fyldt op (15) derfor vil jeg godt slette e-mails der, men bevare dem på min outlook.
Gekko
Avatar billede Richard Thune Forsker
14. juni 2023 - 10:03 #3
Som jeg sagde skal du oprette en LOKAL mappe i outlook.
For flere år siden da jeg brugte Outlook på arbejdet var vores imap server alt for lille så jeg måtte bruge den teknik til at gemme gamle mails.
Avatar billede INK Ekspert
14. juni 2023 - 13:41 #4
Normalt har man gratis 15 GB på en Google konto. Hvis du bruger Google Drev og/eller Google Fotos indgår disse i beregningen. 15 GB mail for en privat person er godt nok meget ;-)
Avatar billede thomas_bk Ekspert
15. juni 2023 - 11:56 #5
Lidt vejledning til at oprette en lokal pst fil hvori du kan gemme dine mails.
Husk backup af denne pst fil

https://support.microsoft.com/en-au/office/create-an-outlook-data-file-pst-to-save-your-information-17a13ca2-df52-48e8-b933-4c84c2aabe7c
Avatar billede Gekko05 Mester
15. juni 2023 - 12:41 #6
Tak for hjælpen. Jeg har nu slettet så meget at jeg kan fortsætte.

Gekko