Avatar billede bpnorskov Juniormester
22. juni 2023 - 11:05 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Office pakke

Hej
Vi har netop bestilt en bærbar HP pc med Windows 10.
Vi er i tvivl om, hvilken Office pakke vi skal købe. Den er til hjemmebrug til 1 pc og vi vil gerne købe den en gang for alle.
Der er vidt forskellige priser, fra 600 til 2200 kr. Hvad er forskellen?
På forhånd tak!
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. juni 2023 - 11:10 #1
prøv at starte med den gratis Libre Office. Den kan også Microsoft Office formaterne.

https://da.libreoffice.org/
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juni 2023 - 11:46 #2
Den indeholder dog ikke noget mailprogram, men der følger et sådant med Windows 10. Ellers er der andre mailprogrammer.

Libre Office har den fordel at dette er i stand til at åbne ældre MS Office Word-filer.
Det kan de nyere versioner af MS ikke.
Avatar billede puren Ekspert
22. juni 2023 - 11:54 #3
Libre Office kan manage ting men er på ingen måder på højde med MS office

den version indeholder de klassiske 5 Word, Excel, PowerPoint, Publisher  og Outlook
https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/software/office-programmer/microsoft-office-home-business-2021/371108#features

den version indeholder de klassiske 4Word, Excel, PowerPoint og Publisher
https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/software/office-programmer/microsoft-office-home-student-2021/371104

hos elgiganten er 100% orginale nøgler der er også siden productkeys.dk der er skrevet meget om dem her på E ordne fra microsoft "vi er bekendt med siden og kan ikke anbefalde at man handler der" skulle de handle der som privat gør de nok ikke noget ved dig

https://www.productkeys.dk/produkt/microsoft-office-2021-professional-plus-pc/
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2023 - 12:16 #4
Læste i går at Outlook vil blive en del af Windows 11 med de fremtidige opdateringer der kommer og et par andre funktioner udgår.
Jeg har selv Libre Office og til de mest basale ting kan den godt bruges. Opdateres i øvrigt jævnligt.
Avatar billede puren Ekspert
22. juni 2023 - 12:30 #5
#4 hvor læste du det?? outlook er en hjørne sten i office pakken som du tager en skyhøj pris for så tvilver skærkt men må jo se din kilde :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juni 2023 - 12:47 #6
#5 Jeg tvivler også. Microsoft giver ikke så meget som en krone ud, uden at få mindst to igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2023 - 13:37 #7
Avatar billede klt Seniormester
22. juni 2023 - 16:21 #8
Sidst jeg købte til en PC var det på livecards.net.
(Til andre - jeg nøjes fint med Libreoffice samt gmail's webklient)

https://livecards.net/da/microsoft-office-2021-standard-1-user-pc
Avatar billede puren Ekspert
22. juni 2023 - 16:47 #9
8# skal man tro trustpiolt er livecards.net en endnu være side end productkeys.dk..
Avatar billede puren Ekspert
22. juni 2023 - 16:58 #10
#7 #4 det der kommer er "One Outlook" baseret på outlook.com det har intet med outlook som vi kender fra office pakken. altså en ged i en lækker habit vil stadig være en ged, intet nyt under solen der

men til dem der ikke kan holde fingler fra beta software, så har windowscentral.com en kopi https://www.windowscentral.com/first-look-microsofts-new-one-outlook-email-client-windows-11
Avatar billede INK Ekspert
22. juni 2023 - 16:59 #11
Jeg har handlet hos productkeys ca 10 gange. En enkelt gang var der lidt problemer, men det blev straks løst uden vrøvl.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
22. juni 2023 - 17:05 #12
I rigtig mange år har jeg brugt Microsofts office. Sidste officepakke jeg installerede var office 2010. Herefter droppede jeg office, da de begyndte på alt mulig mærkeligt nyt og jeg hoppede over på LibreOffice. Selv min kone er vild med LibreOffice. Hun har lige været på kursus, hvor de helst så, at man brugte Microsofts Office 365. Sikke noget underligt cloud noget. Gik helt galt med lokale filer og filer i skyen.

Vi er nu tilbage i LibreOffice-verden igen.

Det virker uden problemer.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2023 - 17:12 #13
Der findes altid nye huller i software, så jeg har office365 på abonnement og mail via thunderbird (kalender via ios). Jeg bruger kun word/Excel fra Office, men bruger de 1tb plads (jeg bruger ca 75gb) i skyen til backup og deling mellem enheder. Overkill er bedre end no-kill.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2023 - 17:28 #14
#5 Hjørnesten??
Jeg har haft officepakker fra microsoft fra 2000 til 2020 og har aldrig brugt Outlook. 😂
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2023 - 17:33 #15
#5 Om det var nyheder på Computerworld eller en side der omhandler Windows 11 kan jeg ikke lige huske. Lige nu husker jeg ar app der hedder Mail i Windows 11 forsvinder. Den anden der forsvinder kan jeg ikke lige huske navn på.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juni 2023 - 17:59 #16
Jeg har købt Office 2019 hos Officepakke.dk.
Det fungerer perfekt.

https://www.officepakke.dk/collections/aktuelle-tilbud
Avatar billede puren Ekspert
22. juni 2023 - 18:02 #17
#14 hvis outlook er en så lille og ubetydlig del af office pakken hvorfor er det så at den koster ca 1000kr?? jeg kan købe hele office pakken uden outlook for ca 1000kr og skal outlook med skal jeg betale 2000kr.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juni 2023 - 18:20 #18
#17 Det er fordi MS ikke kan få nok, af klingende mønt! Husk på at MS hører til i United Bluff, og der har de tre ting de ikke kan få nok af 1. nermlig penge, 2. flere penge og 3. endnu flere penge.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2023 - 19:24 #19
#17. Outlook var ikke noget for mig. Jeg brugte Outlook Express til 2014. Når den forsvandt brugte jeg Thunderbird da den ligner Express. Da
Windows 10 blev mit styresystem i 2015 har jeg udelukkende brugt webmail.
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. juni 2023 - 19:51 #20
Jeg savner faktisk Windows Live Mail...... kald mig bare konservativ, men det virkede mere enkelt end f.eks. Outlook
Avatar billede klaudi Ekspert
22. juni 2023 - 20:32 #21
#4 Måske det var dette du læste?
https://www.computerworld.dk/art/283390/microsofts-skrotter-sine-mail-og-kalender-apps-i-2024-her-er-alternativet

Bruger selv Libre Office, det dækker fint mit behov.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juni 2023 - 20:50 #22
Lige præcis klaudi 😊
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. juni 2023 - 08:29 #23
Til "hjemmebrug", som brugeren efterspørger, har jeg svært ved at se, hvad det er LibreOffice ikke kan i sammenligning med MS-Office, så det vil også være min anbefaling.

Men jeg er så også én af dem, der ikke havde opdaget, at Outlook er så central en del af MS-office pakken, som det forlyder her. På trods af, at jeg dagligt (gennem mit arbejde) bruger Outlook -- så blot i webudgaven, når jeg bruger PC.
Avatar billede bpnorskov Juniormester
23. juni 2023 - 08:47 #24
Mange tak for alle jeres svar.
Vi har besluttet os til i første omgang at afprøve det gratis program LibreOffice.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2023 - 08:47 #25
Der er jo kun en i tråden her der mener den er hjørne sten. For mig var Outlook Express hjørne sten for at formidle mail indtil 2014.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2023 - 08:49 #26
#24 Så bør du give løsning til #1 som kom med forslaget
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2023 - 08:52 #27
Når du tester Libre Office kan du i indstillinger for programmet automatisk sætte det til at gemme i Microsoft formater. Det gør at andre med Microsoft Office pakke også kan åbne det.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. juni 2023 - 23:22 #28
Her er trinene til at indstille Libre Office til at gemme i f.eks. MS Word-format::
1.    Åbn LibreOffice-programmet, f.eks. Writer (tekstbehandlingsprogrammet).
2.    Klik på fanen "Funktioner" og derefter på "Indstillinger" i menuen .
3.    I indstillingsvinduet skal du vælge "Indstillinger" igen.
4.    I venstre side af vinduet skal du klikke på + ud for ”Hent/gem".
5.    Klik på "Generelt".
6.    I afsnittet "Standardfilformat", som er placeret nederst til højre, kan du under Dokumenttype vælge, f.eks. "Tekstdokument – og under Gem altid som, vælge "Word (.docx)".
7.    Klik på "OK" for at gemme ændringerne.
Herefter vil LibreOffice automatisk gemme dokumenter i det valgte Word-format (.docx). Når du nu gemmer et dokument, skal du ikke bekymre dig om at vælge filtypen manuelt, da det allerede er indstillet som standard.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2023 - 07:38 #29
#28 Tak for den forklaring Erik :-)
Avatar billede Erik K Ekspert
24. juni 2023 - 08:40 #30
#29
Velbekomme.
Da jeg ændrede filformatet for et stykke tid side, syntes jeg, at det var lidt kringlet og valgte at gemme trinnene, så jeg ikke skulle finde frem til dem igen.
Så for mig er forklaringen ren copy/paste 😊
Avatar billede falster Ekspert
24. juni 2023 - 10:26 #31
#29 - en detalje:

Åbn via "LibreOffice" og gå videre derfra, eller

I "LibreOffice Writer" gå videre via ≣ menuen øverst til højre.

Så bliver der et enkelt trin mindre :-)
Avatar billede Erik K Ekspert
24. juni 2023 - 22:52 #32
#31
"I "LibreOffice Writer" gå videre via ≣ menuen øverst til højre."

Jeg kan ikke se denne mulighed i version 7.5, som skulle være den nyeste.
Har du ændret i standardindstillingerne, eller har du en ældre version?
Avatar billede falster Ekspert
24. juni 2023 - 23:25 #33
Det må jeg have gjort (men husker det ikke, så jeg måtte søge lidt).

I Writer:

Under menupunktet "Vis" (det til højre for punktet "Rediger") vælg "Brugerflade".

Øverste radioknap skiftes fra "Standardværktøjlinje" til "Faneblade".
Avatar billede falster Ekspert
24. juni 2023 - 23:26 #34
Glemte lige. Det er nyeste version - 7.5.4.2.
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. juni 2023 - 14:37 #35
#25: Ja, det er jeg opmærksom på.