Avatar billede Henriksen Novice
06. juli 2023 - 10:33 Der er 4 kommentarer

Automatisk reparation

Har en Lenovo H50-55 stationær pc som ved opstart skriver automatisk reparation. Og selv om man trykker genstart kommer man aldrig videre. Er der nogen der har en ide hvad jeg kan gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2023 - 10:44 #1
Du skal fra anden pc hente og oprette et medie som du skal reparere med. Man booter op på mediet og som noget af det første kan man vælge reparer pc. Så har den friske filer at reparere med. De system filer der ligger lagret som den forsøger at reparere med er for gamle og løser ikke problemet.
Avatar billede puren Ekspert
06. juli 2023 - 13:49 #2
jep enig med #1 brug evt rufus til at lave usb nøgle med hentets her https://rufus.ie/en/
06. juli 2023 - 16:50 #3
Da jeg købte min Lenovo XXXXXX  forlangte jeg at få en en CD/DVD med installationsfiler for WINDOSE. Jeg fik en 32 GB dongel.  Men uanset det, så har den hjulpet mig ud af instatllationproblemer flere gange .  Jeg har en WIN 11 Home, som jeg bruger professionelt og det er den ikke bygget til..  (suk).
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2023 - 17:54 #4
Ja, installerer du den rent vil dette løses, eller nulstiller den pt. vil dette udbedres.

Det skyldes Microsoft har fejlet igen med LSA problem som skete her med 21H2 og nu opleves det igen med 22H2.

Hvis du har modtaget license via Microsoft kontoen, skal du blot hente seneste Windows 11 fra Microsoft linket. Her kan du så benytte rufus og ved indsættelse af ISO-filen til USB, skal du blot vælge Opret lokalbrugerkonto i stedet for med Microsoft konto for installation af OS.

Når det er installeret færdig hold dig fra at oprette forbindelse til wifi eller lan kabel. Altså uden at oprette forbindelse til internet til at starte med. Men LSA problem er nu forbi, kan du sagtens prøve med Microsoft konto med det samme, hvis du har tid. Gerne behold filer og data. Er dine filer og data gemt på skyen eller ekstern kilde, lav rent installation uden at beholde filer og data.

Kommer du ind uden forbindelse og færdig med installation og startet skrivebord med lokalkontoen. Indstillinger og gå til Systemer og her kan gå til Aktivering og her kan du starte Microsoft opgradering, gå lad den finde din license med Microsoft Butik, har du købt licensen. Eller aktivere dem med license nøgle har du den.

Jeg hopper af her 🙃