Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
06. juli 2023 - 16:16 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Installation af Windows 10 Version 22H2 fejler: We couldn't complete the updates

Nu tror jeg at have prøvet alle gode råd på Google, men stadig får jeg denne Windows Update fejl. Er der en måde at fikse den på?
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. juli 2023 - 17:00 #1
Jeg ved ikke om du har prøvet at se denne video fra YouTube, men måske kan den afhjælpe dit problem🤞

https://www.youtube.com/watch?v=kIm3tRbnuTI
Avatar billede valby Ekspert
06. juli 2023 - 17:23 #2
Jeg har oplevet det samme, men ligegyldigt hvad jeg gjorde, lykkedes det aldrig.
Windows update hentede filerne, men kunne ikke installere, påstod, at der måske ikke var plads på disken, hvilket var det rene vås, da der var det meste af en TB fri.
Jeg blev nød til at installere en ny windows. Rigtig surt. 😒 Men du har forhåbentligt bedre held.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juli 2023 - 17:48 #3
Har du forsøgt at installere fra offline og lade Windows gøre sig færdig før du åbner for internettet?
Formoder du bruger usb medie til installation?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
06. juli 2023 - 20:13 #4
-> 220661: det er en opdatering til en allerede installeret Windows. Kan disse køres offline?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2023 - 06:42 #5
Med USB medie vil jeg mene du bør kunne gennemføre installation uden at der installeres opdateringer samtidigt med.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
07. juli 2023 - 11:14 #6
-> ErikHg: jeg har nu prøvet alle tips i videoen (undtagen system restore), men intet hjælper!
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
07. juli 2023 - 11:16 #7
-> Valby: jeg havde 85 GB fri på mit C-drev og det vurderede jeg var ok. Jeg har nu imidlertid overført Flight Simulator til et andet drev, så nu er der 248 GB fri - stadig samme besked.
Jeg orker ikke en geninstallation af Windows, så jeg må nok lev med denne - irriterende - fejl.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
07. juli 2023 - 11:18 #8
-> 220661: jeg installerede fra en fil på nettet.
Jeg bliver nok nødt til at leve med denne fejl...!
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
07. juli 2023 - 11:18 #9
Men til alle: mange tak for hjælpen 😊
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. juli 2023 - 12:15 #10
Det er jo ikke for ingenting der til stadighed kommer opdateringer, så der er en potentiel risiko ved ikke at installere disse. Men det er naturligvis helt op til dig.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2023 - 13:02 #11
#8 Fil på nettet??`
Du skal jo ind her https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10 og downloade værktøet som du kører og så laver du mediet den vej. Dette medie booter du op på uden internet og installerer. Når Windows er på plads så tænker jeg at dine opdateringer bør virke.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
07. juli 2023 - 14:34 #12
#11
Undskyld hvis jeg er lidt tungnem, men jeg vil nødig lave noget galt 😆

Altså:
1/ Jeg bruger linket og klikker 'Opdater nu'.
2/ Exe-filen gemmer jeg på en USB.
3/ Internettet afbrydes.
4/ Jeg sætter pc'en til at boote fra USB (eller kører jeg bare filen?).
5/ Følger instruktionerne på skærmen.

?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2023 - 14:43 #13
1. Nej. Som jeg skriver downloader du værktøjet der står lige neden under.
Dette køres når det er hentet ned.
En proces starter. og du skal ikke opdatere din pc. Du skal oprette et medie til at installere med på usb der minimum skal være på 8 Gb.
Når dette er oprettet skal du starte op på dette usb medie og starte en installation op. dette gøres uden du har internet forbindelse. For så kan der ikke hentes opdateringer i samme omgang. Windows skal installeres først, og alle opdateringer hentes bagefter
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. juli 2023 - 15:17 #14
#13
Jeg tror i snakker forbi hinanden.
Det er en opdatering ikke en fuld installation af win10.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. juli 2023 - 16:09 #15
#14 Det tror du har ret i.
Avatar billede valby Ekspert
07. juli 2023 - 16:11 #16
#7
Du havde plads nok. I mit tilfælde, var det Windows, som fejllæste min disk :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2023 - 17:30 #17
#14 Ja ser det nu han ikke orker en Windows geninstallation. Men problemet bliver jo bare at hvis det ikke løses så kan Windows blive sårbar.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. juli 2023 - 17:31 #18
@neesgaard
For at prøve at løse problemer med opdatering kunne du prøve dette:

Windows update problemer:Jeg vil anbefale dig at prøve følgende:
1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. Kopier nu følgende  5 kommandoer ind på en gang, og tryk enter.

DISM /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Højreklik i Powershell vinduet. Scanning med de nævnte kommandoer bør blive kørt efter hinanden. Når den når til sfc /scannow skal man lige trykke på enter.

4. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2023 - 17:45 #19
Ja, Microsoft havde LSA problemer igen når det skete i 21H2 og nu for 22H2.

Det eneste at komme udenom er at installere det rent fra bunden og gerne uden at lade den hente noget.

Det burde være løst nu men har det allerede fejlet her i seneste opdatering, har den fejl for godt. Det bedste måde at løse det på er ren installationer. Offline installation og gerne uden at oprette forbindelse med Microsoft kontoen til at starte med.

Nu hvor det er løst, skulle dette problem ikke kunne opleves.

Jeg hopper af her 🙃
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
07. juli 2023 - 19:53 #20
#18:
Det prøver jeg!
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2023 - 00:47 #21
Selvfølgeligt når alt er som det skal være, og efter du har installeret software og drivers tilhørende til enheden, kan du roligt logge ind med din Microsoft konto, hvis du benytter dig af denne.

Omtalte problem:
https://www.bleepingcomputer.com/news/microsoft/microsoft-fixes-bug-behind-windows-lsa-protection-warnings-again/

Og nyt omkring Edge, de installerer Google Docs "offline" udgave i deaktiveret tilstand.

Hvis du ikke normalt benytter dette, skal dette også fjernes og rapporter den ikke ønsket.

Det bliver sjovt begge Microsoft og Google eller skal vi sige, Alphabet Inc. får bøde for en uønsket browser udvidelse som blive tilføjet uden bruger samtykker. Glæder mig til at læse omkring dette meget snart.

https://www.ghacks.net/2023/07/07/madness-this-is-microsoft-installs-google-docs-offline-extension-in-edge-automatically/
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2023 - 00:49 #22
Ja, når alt er som det skal være, kan man roligt køre opdatering....
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
09. juli 2023 - 07:56 #23
Nu er der sket en af disse uforklarlige ting...:

I min iver efter at få bragt min pc på ret køl igen, har jeg afprøvet de gode råd, jeg har fået i denne tråd, men jeg har ikke fået noget til at virke incl. alt det, jeg har søgt på Google før jeg oprettede denne tråd. Som en sidste 'livline' spurgte jeg vores søn - som er meget god udi det digitale - om han ville kaste et stykke blik på min maskine. Han kom hurtigt tilbage og sagde, at nu var den i orden!! Jeg var selvfølgelig overordentlig interesseret i at vide 'hvad gjorde du?'. Ifølge ham, så 'installerede jeg først den første update og herefter den sidste'. Det mente jeg også selv at have gjort utallige gange, men åbenbart ikke lige på den måde. Eller også var det tale om 'magic touch'? Eller også var der kommet noget til udefra? (#19 med nogle LSA problemer)? Eller også havde han bare en mere sikker hånd på Windows Update end mig? Jeg ved det ikke, men det er ganske vist, at der ikke venter flere updates på min maskine og dermed heller ikke den problematiske 22H2.

Jeg føler lidt, at vi er ude i noget 'alting virker og ingen ved hvorfor' - en situation, jeg ikke bryder mig om, men onvendt kan jeg ikke skjule min begejstring over at være dette irriterende problem kvit.

I al fald stor tak til jer alle, der har bidraget med forslag til afhjælpning af dette problem. Som sagen står, bliver jeg nødt til at markere dette indlæg som 'løsning' - håber på jeres forståelse for det 😊😆😊
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juli 2023 - 08:03 #24
#23 Det er i orden du vælger den som løsning.
Jeg vil da håbe du stadig vil få opdateringer der styrker sikkerheden på din pc.
Jeg har selv 2 pc'er med Windows 10 og har ikke oplevet nogle problemer med opdateringer. Den ene er helt fra 2015 hvor Windows 10 blev lanceret. Jeg har heller ikke på denne oplevet problemer med Windows update. Måske jeg har været heldig så??
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
09. juli 2023 - 08:28 #25
Det er heldigvis også første gang jeg har haft bøvl med Windows Update - den plejer at glide som i smør!