Avatar billede bsn Forsker
07. juli 2023 - 12:45 Der er 12 kommentarer

Ændre navn på folder

Prøver at ændre navn på folder...

MoveFolder "D:\Bestyrelsens billeder 2016", "D:\Bestyrelsens_billeder_2016\"

Får denne fejl...

"Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl error '800a01c2'

Antallet af argumenter er forkert eller egenskabstildelingen er ugyldig: 'MoveFolder'"

Nogen der har en idé...
God sommer
Avatar billede fase Professor
07. juli 2023 - 13:14 #1
Kan du ikke bare højreklikke på folderen og vælge omdøb/rename og så skrive det ny navn på folderen.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juli 2023 - 13:37 #2
prøv evt at skifte , til ;
Dansk opsætning med komma som decimalpunkt gør, at der oftest bruges semikolon til adskiller
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2023 - 13:50 #3
Prøv:

Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
fso.MoveFolder("D:\Bestyrelsens billeder 2016", "D:\Bestyrelsens_billeder_2016\")
Set fso = Nothing
Avatar billede bsn Forsker
07. juli 2023 - 14:06 #4
#1
Jow, det kunne jeg godt, men det skal bruges på en hjemmeside...

#2
Har prøvet - samme fejlmelding ... men , virker på alle andre kommandoer...

#3
Undskyld, jeg havde ikke fået hele strengen med...men her er den fulde streng...
objFSO.MoveFolder "D:\Bestyrelsens billeder 2016", "D:\Bestyrelsens_billeder_2016\"

men samme fejlmelding med  Set objFSO = Nothing...:(
Avatar billede arne_v Ekspert
07. juli 2023 - 14:50 #5
#4

Hjemme side.

Har ASP scripts adgang til de foldere?
Avatar billede bvirk Guru
07. juli 2023 - 17:36 #6
Der skal gåseøjne om filer eller directories med mellemrum - dem du anvender er jo bare streng typeangivende gåseøjne og ikke indholdsgåseøjne.
Skal være:
"""D:\Bestyrelsens billeder 2016"""
Avatar billede bsn Forsker
08. juli 2023 - 08:53 #7
#5
ved ikke

#6
Kan du prøve at skrive hele strengen med indholdsgåseøjne...
Avatar billede bvirk Guru
08. juli 2023 - 09:38 #8
#7 Første parameter er hvad der står i #6 - det du flytter til indeholder jo ingen mellemrum så anden parameter til MoveFolder er ok.
https://chat.openai.com/share/723d1fb1-75c1-47d8-8fb8-b727d5a92432
Avatar billede bsn Forsker
08. juli 2023 - 10:54 #9
#7
Fungerer ikke - samme fejlmelding...
Jeg omdøber manuelt, på localhost og sikrer, at der ikke er mellemrum, når der oprettes mapper på webserveren...

Tak for forslag...
Avatar billede bvirk Guru
08. juli 2023 - 11:21 #10
Helt i orden - den endelige autoritet er jo programmels funktionalitet.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juli 2023 - 22:26 #11
Er "" omkring filnavne med mellemrum i ikke en løsning på et kommando linie parse problem?
Avatar billede bvirk Guru
09. juli 2023 - 07:04 #12
jo - det har du faktisk ret - for i kommandolinien er det nødvendigt for at skelne arguments separations mellemrum fra filnavn mellemrum.